Beolap 8000 aansluiten op een Panasonic TX-P54Z11 Full HD

Hallo,

Ik heb bij mij thuis een Beolab 8000
en een Panasonic Full HD tv
Nu is het probleem B&O heeft een ander soort kabel die ik niet in mijn tv kan
stoppen weet iemand hoe ik mijn tv daar wel op kan aansluiten

Alvast Bedankt

Dit is een beetje een Mac-forum.

En deze gadgets hebben niet zo heel veel met de Mac te maken.

En de omschrijving ‘een ander soort kabel’ helpt ook niet heel erg.
Of is het de bedoeling dat we zelf op gaan zoeken wat je Beolab (en geen lap) voor aansluitingen heeft?

Simpelste oplossing: - Hoofdtelefoon van TV naar Phone van B&O

Iets moeilijker:

• Optisch van TV naar Phone van B&O
    of
  • Optisch van TV naar Power Link van B&O

Sorry ik weet dat het een mac forum is maar, misschien wist iemand hier het antwoord op want het is best vervelend dat je alleen met speakers van de tv hoort terwijl je ook nog 4 andere speakers hebt.

Nu ben ik ook al lang aan het zoeken naar wat voor soort
kabel het is maar ik heb het nog niet kunnen vinden
daarvoor mijn excuses.

Ik hoop dat er nog iemand is die mij wil helpen

[quote:5e1276b951="KarelWillem"]Simpelste oplossing: - Hoofdtelefoon van TV naar Phone van B&O

Iets moeilijker:

• Optisch van TV naar Phone van B&O
    of
  • Optisch van TV naar Power Link van B&O[/quote:5e1276b951]

Ik snap niet zo goed wat u bedoelt met optisch, phone en hoofdtelefoon
wat ik daar mee moet doen

Ik heb daar een prachtsite voor: www.google.nl.

Je kunt daar van alles intypen en de website gaat het voor je zoeken! Probeer het maar eens!

Heb ik al heel veel gedaan.

Ze zegt U tegen me. :wink:

Goed:

[b:73b13e7da2]Phone[/b:73b13e7da2] is eigenlijk hetzelfde als koptelefoon-aansluiting.

Simpelste kabel daarvoor is een kabel met aan beide zijden een 6.3 of 3.5 mm aansluiting (afhankelijk van wat er in de TV zit of op de B&O.) Van 3.5 naar 6.3 kan ook nog.

Voorbeelden:
[b:73b13e7da2]3.5mm[/b:73b13e7da2]
http://www.elektronica-online.nl/?content=584

[b:73b13e7da2]6.3mm[/b:73b13e7da2]
http://www.elektronica-online.nl/?content=10893

[b:73b13e7da2]Van 6.3 naar 3.5mm[/b:73b13e7da2]
http://www.elektronica-online.nl/?content=132

etc.

Een beetje in je handleidingen of naar de aansluitingen kijken en dan 3 seconden Google, wil toch al aardig helpen.

[quote:a11775216b="peterw93"]Hallo,

Ik heb bij mij thuis een Beolab 8000
en een Panasonic Full HD tv
Nu is het probleem B&O heeft een ander soort kabel die ik niet in mijn tv kan
stoppen weet iemand hoe ik mijn tv daar wel op kan aansluiten

Alvast Bedankt[/quote:a11775216b]

Het kan wel, maar dan moet je bij een B&O dealer een verloopstekker halen!

welkom in de wereld van B&O! :-) Waarom koop je in hemelsnaam een Panasonic tv, als je eenmaal de wereld van B&O bent binnengestapt is het juist de bedoeling bij dat merk te blijven, dus een B&O tv kopen! Nee echt, B&O is een systeem, werkt alleen goed als alles van dit merk is en zo kan alle apparatuur in je huis middels de Beolink communiceren met elkaar. Ga je dan ineens een andere versterker willen op de speakers (die van B&O aktief zijn en ook andere connectoren hebben) of een andere tv, dvd-speler etc. zul je aan de slag moeten met een soldeerbout en de technische specs moeten opvragen om e.e.a. voor elkaar te krijgen. B&O kennende hebben ze zo 1-2-3 geen "verloopkabeltjes", dan schieten ze zichzelf natuurlijk in hun eigen voet!

Gr. Paul.

Is er geen mogelijkheid om de televisie op je versterker aan te sluiten?

[quote:1f3fe12549="Taconew"]Is er geen mogelijkheid om de televisie op je versterker aan te sluiten?[/quote:1f3fe12549]

Dat zal het probleem zijn juist denk ik, anders had hij dat toch al lang gedaan.
Die boxen die hij heeft zijn aktief, dus hebben de versterkers in zich, ze worden aangestuurd door een B&O systeem, zal ergens een voorversterker zijn. Als die normale cinch aansluitingen heeft maakt hij kans, anders wordt het solderen…

Gr. Paul.

Maken jullie het nu expres moeilijker dan het is, of ben ik blond? :D

Ik heb de handleiding even gedownload, want de tech-specs van B&O drijven niet over van duidelijkheid.

[img:f95f2cd561]http://img145.imageshack.us/img145/3790/cinch.png[/img:f95f2cd561]

De speakers hebben een cinch-aansluiting ([b:f95f2cd561]Tulp[/b:f95f2cd561] in goed Nederlands, ook wel RCA genoemd).

Zet de schakelaar op je Beolab op [b:f95f2cd561]LINE[/b:f95f2cd561].

Die cinch verbind je met de hoofdtelefoon uitgang van je TV (het makkelijkst).
In elke speaker komt één cinch (voor links en rechts= stereo).

Die kabel ziet er zo uit:
http://www.elektronica-online.nl/?content=575

Of een zelfde kabel met op het uiteinde 6.3mm. Ik weet niet of je TV een 3.5 of een 6.3 hoofdtelefoon-aansluiting heeft.

Je kunt ook van tulp naar optisch (op je TV). Dan heb je dit nodig:
http://www.ramelectronics.net/audio-video/audio-converters-extenders/analog-to-digital-digital-to-analog/analog-to-digital-audio-converter-gefen-gtv-aaud-2-digaud/prodGEF00226.html

Anyway. Mogelijkheden genoeg.

ja, en dan kan je niets anders meer beluisteren over de speakers dan de tv? lekkere oplossing is dat! je moet het aan de voorversterker-kant zoeken, dus welke bron van B&O stuurt die 8000's aan, that;s the question...

Gr. Paul.

Er staat nergens dat hij wat anders heeft dan Beolab's en een TV toch?

Bovendien zit er een schakelaar op die Beolab’s. :wink:

Omhoog is versterker (mocht die er zijn), omlaag is TV.

[quote:2698fc5cca="KarelWillem"]Er staat nergens dat hij wat anders heeft dan Beolab's en een TV toch?

Bovendien zit er een schakelaar op die Beolab’s. :wink:

Omhoog is versterker (mocht die er zijn), omlaag is TV.[/quote:2698fc5cca]

nee, dat is waar…Wel dat hij er 4 (!) heeft, hoe ga je dat dan oplossen?
Maar goed, laat hem eerst maar even reageren hoe de situatie nu echt bij hem thuis is, zo heeft het eigenlijk geen zin om advies in het luchtledige te geven, toch?

Gr. Paul.

[quote:899d62b341="pch"][quote:899d62b341="KarelWillem"]Er staat nergens dat hij wat anders heeft dan Beolab's en een TV toch? ....[/quote:899d62b341] nee, dat is waar....Wel dat hij er 4 (!) heeft, hoe ga je dat dan oplossen?...[/quote:899d62b341] Ik neem aan dat hij geen quadrophonie installatie heeft. Dus in dit geval is het gewoon 2x stereo. Splitten dus die tulp-stekkers.

En verder laten we het even lekker aan de ietwat onduidelijke topic-starter over.

We zijn benieuwd. :smiley:

[quote:c1d18b3665="KarelWillem"]

En verder laten we het even lekker aan de ietwat onduidelijke topic-starter over.

We zijn benieuwd. :D[/quote:c1d18b3665]

Precies!

Gr. Paul.

kijk, dit is nou eens een mooie discussie. :P

Sorry dat ik zo laat reageer ik had het een beetje druk.

Ik heb hier 4 speakers en een Beosound 9000 die ik ook nog wel graag
over de speakers wil horen.
Waarom ik geen nieuwe B&O tv koop simpelweg omdat ze gewoon
te duur zijn.