bereik draadloos netwerk uitbreiden met time capsule

Ik probeer het netwerk van mijn draadloos internet van telenet uit te breiden met mijn TC , de telenet(cbn ch6541) modem of router of wat dan ook (ik weet hier niet veel van) is met een internet kabel verbonden . Elke keer als ik met airport-configuratie het netwerk wil uitbreiden start hij opnieuw op maar hij veranderd steeds naar verbind met een draadloos netwerk.

mijn vraag: kan iemand mij helpen met dit probleem , zit de kabel mss in de verkeerde poort van de capsule of de modem , of wat kan het nog zijn.

alvast bedankt

na het heropstarten , pinkt het lampje oranje , in de handleiding staat dat , de internet kabel mss verkeerd verbonden is of dat de capsule buiten het bereik van het internet staat , ik heb hem gewoon in de wlan poort gestoken (naast de usb) , je hebt bijna geen bereik van het draadloos internet maar dit kan tog niet het probeem zijn aangezien ze met kabel verbonden zijn

Ik snap het niet goed, dus je tc zit verbonden aan je telenetmodem? En normaal gezien moet je internetkabel in je WAN-poort zitten en je ehternet kabel om je tc en modem te verbinden moet in een LAN-poort zitten

van mijn telenetmodem naar mijn TC zit dus een internet kabel in mijn WAN-poort, maakt het uit in welke poort hij zit op mijn telenet modem ? , voor de rest zijn er geen kabels

Dat is het probleem, normaal moet je RJ-45 in een LAN-Poort zitten en daarom knippert je modem, omdat je modem denkt dat er een kabel is aangesloten om op internet te gaan maar eigenlijk komt hij gewoon op een andere router uit en dat is wat er mis is, gewoon in een LAN poort steken, pinkt dan je oranje lampje nog?

de WAN-poort van de TC moet verbonden worden met het kabelmodem.
dat geldt zowel voor een kabelmodem mèt of zonder eigen router.
het is om het even welke LAN-poort op het kabelmodem gebruikt wordt.
vervolgens moet de TC in brugmodus gezet worden.

[img]http://db.tt/MF69G6Ua[/img]

[img]/uploads/community/f6da613e44bbc822e54ff071550ef569a7a57959_0.png[/img]
/uploads/community/296f8d5e350f46c7c3a702ab6ace5ab8ac1033bd_0.png

/uploads/community/2f61ef8911e332cac45eaa4ee9797303711910c8_0.png

[img]/uploads/community/fa4165e471dcf8bd78b66bd2b53a23750bed24f9_0.png[/img]

[img]/uploads/community/5b27ff7239c788f45076abba6513dec664004742_0.png[/img]

sorry voor de spam , ik hoop dat jullie mij nu beter kunnen helpen

als ik mijn draadloos telenet internet wil selecteren om uit te breiden dan zegt hij : het geselecteerde internet kan niet worden uitgebreid

je moet het netwerk ook niet proberen uit te breiden.
maar de andere instelling kiezen: maak een draadloos netwerk aan.

[img]http://db.tt/8KaLtZ6P[/img]

misschien heb je nog iets aan deze link:

http://www.officecafe.com/blog/2008/09/extend-wireless-range-with-airport-extreme/

maar het is juist de bedoeling om het uit te breiden , met mijn telenet modem heb ik internet op de 1ste verieping en met mijn time capsule op de 3de en de 2de , en het zou goed zijn moest je op 1 zelfde internet kunnen zitten zodat je makkelijk kunt printen enzo , dus het is niet mogelijk om je internet uit te breiden met een time capsule ?

Met de instellingen uit de screenshot van fred44nl doe je precies dat, probeer het is. :sarcastic:

oke heel erg bedankt voor jullie hulp