Bereik router vergroten?

Hoi, ik zou eens willen weten of je het bereik van een router goedkoop (lees: gratis) kan vergroten, we hebben overal ontvangst behalve op mijn kamer, daar valt het geregeld weg, wat een heel vervelend iets is. De router is ook wel moeilijk te verplaatsen. Iemand n idee?

Je bedoelt het bereik van je airport vergroten. Dan is als je het gratis wil het gemakkelijkst om de airport te verplaatsen. Anders kun je een antenne inpluggen als je de Aiport Extreme hebt. Er zijn wrs ook nog andere oplossingen. Floriaan

ligt er helemaal aan welke bas station je hebt.

Ietsmeer info please. Merk/model.

Gratis is wel erg goedkoop, maar je zou een externe antenne kunnen aansluiten, je router verplaatsen, een kabel trekken, of je niet druk maken om het bereik. :lol: 4 oplossingen voor niets :evil:

De router die we hier hebben staan is een linksys WRT54G. Ik geloof dat ik eens ergens heb gelezen dat je het bereik kunt vergroten door zelf een antenne te maken om alluminiumfolie ofzo, vergeef mij als dit gewoon te belachelijk is maar je weet maar nooit! Na de aankoop van iBook en jbl creatures schiet er namelijk niet veel meer over van mijn studentenbudget :)

Google is je vriend

klik
klik
klik
klik

en, last but not least, de cantenna

juist wat ik bedoelde! ik had al ff gegoogeld maar niet echt iets gevonden... dat word even knutselen! Bedankt voor het zoeken!

Als je een linksys WRT54G is dat geweldig. Je kunt daarmee het bereik vergroten door de firmware te vervangen.

Gebruik dan niet de standaard linksys software, maar bijvoorbeeld deze:
Linksys WRT54G firmare

WAARSCHUWING: als het verkeerd gaat, is je hele router naar god.

bedankt voor de firmware-tip, maar dan zal ik het er maar niet op wagen. Onze pa zou er niet mee kunnen lachen, ik heb al heeel veel moeite moeten doen om hem te overtuigen dat een iBook een betere keuze was dan een andere laptop, en had hem beloofd dat er geen problemen mee gingen zijn ivm internet compatibiliteit enz... hij zou dus niet al te blij zijn al ik zijn nieuwe router dus even naar de kl... help. toch bedankt!

Dit is DE manier. Als je de firmware niet wil updaten kan je je bereik ook niet vergroten.

Volgens mij kan er weinig mis gaan. Hier draait het al 1,5 jaar met de alchemy firmware (dan heb je ook wds) probleemloos.

haha ik heb het ook geprobeerd :D d.m.v een pringle doos en aluminium folio zodat je beter kon mikken en een geconcentreerdere straal krijg maar helaas pindakaas voor niets geknutseld en nu gewoon een externe antenne gekocht :)

ik heb een linksys WAP54G en met aangepaste firmware is het bereik nu 82dB ipv 25 ofzo.

lekker groot bereik nu :slight_smile: