Beschadigde ICC-profielen...

Bij een routine-check van mijn systeem bleek dat ik verschillende beschadigde ICC-profielen heb. Hoe kunnen ICC-profielen beschadigd raken? Goed, het feit dat ze hoe dan ook beschadigd zijn zou een hoop kleuronlogica en kleurergernis kunnen verklaren. Dus: Ik wil ze hersteld of weg hebben. Ik kom er echter niet bij omdat ze 'beveiligd' zijn. Voor dat DAT me nou weer een hoop tijd gaat kosten om uit te vogelen waar die beveiliging zit in osx: Wie kan mij vertellen hoe ik bij die profielen kan komen??

Peter Lievense

Dat kan via Photoshop.Ga naar het Menu Colorsettings,open dit,kies bij workings space (kan bij elke soort)bv RGB,helemaal bovenin het menu,custom RGB,dan verschijnen de verschillende instellingen van het opdat moment gekozen profiel.Als je ergens nog originele profielen hebt die niet beschadigt zijn kun je ze hiermee vergelijken en/of wijzigen. Je kunt hier ook zelf een profiel aanmaken.Vereist ook enige kennis anders waag je je op glad ijs. Verwijderen is iets anders.Ik heb daar geen probleem mee,gewoon de trashcan.Als je alle onzinnige en niet gebruikte profielen weggooit(beter is ze in een mapje bewaren)start PS sneller op.

Ff snel want ik zit niet op mijn plek...

Wellicht overbodig maar als je bent opogestart in OS 9, kan je vaak een boel dingen doen die in OS X niet kunnen. Booten in OS 9 en wellicht kan je dan de profielen wel gewoon weggooien.

Suc6  ;)

hé gatekeeper,

via versiontracker.com kun je programmaatjes downen die icc profielen kunen repareren. (heb ff geen voorbeeld)
Als je er niet uitkomt moet je het ff laten weten.

greetz

Ateazz