bescherming voor beeldscherm ibook

hallo,

kon geen draden hierover vinden met behulp van de zoekfunctie. vandaar deze nieuwe draad.
heeft iemand een tip voor het vervoeren van een ibook, nml als ik hem in mijn tas vervoer drukt het toetsenbord in het beeldscherm. heb een softsleeve en een timbuk2 big messenger tas.
kan je gewoon een stuk karton gebruiken om er tussen te doen of beschadig je dan het beeldscherm?

daan.

ik gebruik zelf het sheetje foam dat ertussen zat toen ik hem kocht.

check op www.voorjegemac.nl
daar verkopen ze ook speciale sheetjes die je ertussen kunt leggen tijdens het vervoer.

een gewoon blanco a4-tje werkt eventueel ook.
het moet niet te dik zijn anders gaat ie niet meer lekker dicht, en geen ruw oppervlak hebben anders krijg je denk ik krassen op je beeldscherm.

ik heb ook van horen zeggen dat je altijd dezelfde zijde van het sheetje naar boven moet leggen, omdat de zilveren toetsen mogelijk iets afgeven (of de vettigheid erop) en anders krijg je dat alsnog op je beeldscherm. dus dat doe ik dan maar :lol:

succes!

Het originele piepschuimen velletje volstaat het beste, anders lukt een stuk papier ook. Maar als je echt voor luxe wilt gaan dan moet je een ScreensavR hebben. [url]http://www.voorjegemac.nl/artikelen/portable/screensavrzibook.php[/url]

Is dat originele piepschuim nog te verkrijgen? Ben dat namelijk kwijt geraakt na 3 wkn... Makklijk kwijt te raken! :cry:

Ik was vanmiddag even bij Lettergrafica in Amsterdam en zag daar toevallig iets liggen dat je ook hiervoor kunt gebruiken. Een soort beschermfolie speciaal voor laptops. Ik heb alleen niet in de verpakking gekeken hoe het er precies uitziet en of het ook kan blijven zitten als de laptop dichtgeklapt is.

Ik gebruik een Swiffer doekje.......past precies bij 12" i/PowerBook.

Dat van zacht schuim. Dat werkt prima. Vraag eens bij een winkel of ze zo'n dingetje over hebben. Je kan het altijd proberen.

http://www.tesa.nl/consumer/products/detail/0,1011,8584,00.html

Neem het E vormige (witte!) profiel voor kieren van 1 tot 3,5 mm. Plak een strookje links en rechts van het beeldscherm ter hoogte van je toetsenbord en je lcd raakt de toetsen niet meer als de klep dicht is.
Als het E-profiel te dun is kun je het O-profiel proberen, niet iedere ibook is hetzelfde.
Bij iedere bouwmarkt verkrijgbaar, niet duur en niet te verliezen.

tochtstrips op je ibook of powerbook plakken? misschien functioneel maar nee, mij niet gezien! :roll:

[quote:2896c40308="Susanne"]Is dat originele piepschuim nog te verkrijgen? Ben dat namelijk kwijt geraakt na 3 wkn... Makklijk kwijt te raken! :cry:[/quote:2896c40308] dat heb ik dus vorige week weggegooid :( mischien heb ik van de dvdspeler van dat plastic over, morgen eens kijken if het past.

verder bedankt voor de suggesties.
die tochtstrip komt er echt niet op, geen gezicht.
daan.