Bestaande VPC drive image vergroten?

Ik gebruik VPC 6.1 voor noodzakelijke windows-activtieiten. Het gaat eigenlijk best goed, maar nu is mijn eerste drive image vol. Ik heb die bij het installeren zo klein mogelijk gehouden (512 MB) om niet teveel beslag te leggen op mijn harde schijf. Maar nu kan ik er niets mer bij installeren. Is er een mogelijkheid om deze bestaande schijf met behoud van informatie te vergroten naar bijv. 1 GB?

Alvast dank.

Hi,

Dat kan met de Virtual Disk Assistant (in VPC :apple: -D) volgens mij.
Ik heb versie 7 maar neem aan dat dat bij versie 6 ook kan.

.

Inderdaad kan ik met virtual disk assistant de fixed drive omzetten naar een dynamically expanding drive. Dat zou moeten helpen, maar ik krijg telkens de melding dat mijn disk vol is. Zo dynamisch is het dus weer niet. :(

Misschien een nieuwe PC aanmaken en daarbij alle data migreren van je oude naar je nieuwe PC?

Werkt helaas ook niet, want de schijf blijft dan onveranderlijk 512 MB...

mmm... dan kan je ook een tweede harde schijf toekennen aan je PC (d:drive) in de setting. Eerst een nieuwe PC aanmaken, zonder operating system, maar voorbereid op FAT32. De drive image die dan gemaakt wordt ken je toe aan je orginele PC als 2e schijf.

oeps, ik heb een d-drive aangemaakt, en daar een groot programma opgezet (Firefox), maar nu is Virtual PC opeens enorm traag. Ik denk dat ik het maar opgeef...

OK