bestaat er een 802.11g Pci adapter voor in powermac???

Het zit zo: Ik heb binnekort een airport extreme basisstation. Dan kan m'n vader met z'n powerbook en ik met m'n powermac rustig tergelijketijd surfen. Nu wil ik daar de volle snelheid uithalen, aangezien er in m'n powermac dual 800 geen airport extreme kaartje past (enkel het oude airport kaartje, maar deze is 802.11b en dus lager van snelheid) dacht ik van, er bestaat vast wel een 802.11g kaartje dat ik in een van m'n vrije pci sloten kan steken. ( het is inderdaad wel zo, als de portable aanligt met het 802.11b kaartje, dan gaat het op lagere snelheid...maar dit gebeurd niet zo veel)

Die 802.11g pci kaarten bestaan wel maar euh, zijn die te gebruiken onder macosx? Zijn er drivers voor beschikbaar?!

Want na wat zoekwerk op het internet heb ik nog geen enkele tegengekomen!

Iemand enig idee?
dus een airport extreme kaartje op pci
Niet van apple dus!

bedankt,
BoeSBoeS

als je voornamelijk draadloss wilt internetten is een 802.11b kaart voldoende. De snelheid van je internetverbinding is altijd nog stukken minder dan de 11Mbits van de 802.11b. Een 802.11g pci kaart in de powermac zou ik je niet aanraden want ik heb ook geen leveranciers kunnen vinden die drivers voor apple leveren. Kan in de powerboek van je vader wel een airport extreme kaart, die kan namelijk alleen in de nieuwe 12" en 17".