Bestand automatisch openen na downloaden werkt niet meer

Ik gebruik safari op mijn macbook pro met Big Sur.

Als ik iets downloadde dan opende bijvoorbeeld de pdf gelijk na het downloaden, wat ik handig vind. Dat werkt sinds een tijdje niet meer. Ik weet niet wat de aanleiding is geweest. Bij mijn instellingen in Safari bij tabblad algemeen staat open ‘veilige’ bestanden na downloaden aangevinkt. Ik heb Adobe pro. Iemand enig idee?

Heb je al een antwoord op die vraag ?

Nee, helaas

Van welke versie macOS maak je gebruik? Dit is namelijk een (ook bij Apple) bekende bug in Catalina, waarvoor verder geen fix of work-around is.

Net een nieuwe MacBook Pro gisteren gekocht met monterey. Nog steeds hetzelfde…

Dan is de oorzaak waarschijnlijk te zoeken in de strengere beveiliging die Apple in macOS heeft toegepast. Overigens wel slordig dat de optie om dit wél te kunnen doen dan nog steeds aanwezig is.

Toch zijn er veel mensen waarbij het na een complete herinstallatie van macOS ineens wel weer werkte, vreemd genoeg. Ik vind dat een wel erg drastische poging het probleem op te lossen, Je zou het eens in Safe Mode of in een vers, nieuw aangemaakt gebruikers-account kunnen proberen.

Gebruik je overigens een Adobe plugin/extensie in Safari?

Dat zou het kunnen zijn inderdaad. Wel zonde. Ik heb het gelijk even geprobeerd met een nieuwe gebruikt maar helaas… Bedankt voor het meedenken!

Je zou nog kunnen proberen om macOS opnieuw te installeren vanuit Recovery Mode. Je raakt dan geen apps, bestanden of instellingen kwijt, maar alleen macOS wordt dan ververst.

Dank. Ik heb geen plugin trouwens maar de installatie is vers van gisteren…

Ik kan in Safari wel pdf’s bekijken dus ik vermoed dat ik de plugin niet nodig heb dan, toch? Welke zou ik anders moeten hebben? Hoe kom ik daaraan haha.

Nee inderdaad. En het beste is ook om je daar verre van te houden :wink: