Bestand verwijderen dat "in gebruik" is

Hoe verwijder ik een bestand dat "in gebruik" is, maar dat zeker niet is? Uitloggen heeft geen zin, wat dan?

kan zijn dat het programma wat nodig is voor het bestand nog open staat misschien.

gr.gerard

heropstarten

Herstarten helpt niet. Het betreft hier een mislukte sleepactie vanuit iPhoto naar een Findermap. Deze opende zich en toen liet los, net daarnaast. Nu staan in een andere map allemaal bestandjes van 0KB dit zich niet laten verwijderen.

- Opstarten in OS9.

• Of een handig programmatje genaamd “dropnuke” gebruiken.
    [even google gebruiken, weet niet zo gauw waar je hem kunt halen…]

zippen met stuffit, en kiezen om origineel te verwijderen. Beetje raar, maar werkt

Da's nog eens een tip Jay03 8)

Herstarten in OS9 werkte ook prima, bedankt. Dat van het ZIP-pen en origineel verwijderen probeer ik de volgende keer. (Dat scheelt weer het opbouwen van het bureaublad in 9.)

Je kunt proberen om via de terminal inlogen als inloggen als root of superuser (command: sudo -s) en dan via de terminal de file te verwijderen

Meestal hoef je niet eens een sudo te doen, met rm werkte het tot nu toe altijd. :)

[quote:b623394376="jay03"]zippen met stuffit, en kiezen om origineel te verwijderen. Beetje raar, maar werkt[/quote:b623394376] Deze is mijn uitvinding en werkt altijd!!