bestanden delen met Airport Express

Als onervaren Airport Express gebruiker is mijn vraag aan jullie; Kan ik via Airport Express bestanden van mijn iBook met OS9.2 overzetten naar iMac G5 met OSX 10.3.7?

Zo ja, hoe dan?

http://www.apple.com/nl/airportexpress/specs.html

lees deze eens, volgens mij dus niet geschikt/te gebruiken icm 9.2

even snel uit m`n hoofd: op OS 9 Filesharing en/of AppleTalk aan, onder X bij je systeemvoorkeuren Bestandsdeling aan zetten, dan moet je in de Finder onder X bij netwerk je iBookzien en in de Kiezer onder 9 je iMac

[quote:cfe866d0d9="mike"]http://www.apple.com/nl/airportexpress/specs.html

lees deze eens, volgens mij dus niet geschikt/te gebruiken icm 9.2[/quote:cfe866d0d9]

oeps, even niet gezien dat dat via Airport moest, hoe is dan je configuratie?

heb je zowel de iBook als de iMac over de Airport lopen?

Met mijn iBookje kan ik overschakelen naar OsX. Vind ie wel vaak niet zo leuk. Maar wat moet dat moet...ik was er al bang voor. Ik heb vanalles geprobeerd ...maar ben niet handig genoeg :?

Bestaat er een handleiding voor

(Allebei via Airport Express)

Je moet op je OS X machine persoonlijke bestands deling aanzetten (zit onder Delen in het voorkeuren venster). Hoe je AFP (want zo heet dat) aanzet onder OS9 weet ik niet precies meer..

Daarna kan je vanaf bijvoorbeeld je OS X machine d.m.v. :apple: +k en dan de naam van je OS9 machine invullen bestanden kopieren.

nou heb het net geprobeerd, en het is zoals ik al zei, op de iMac: Systeemvoorkeuren-Delen-Bestandsdeling en Externe Apple events aan zetten, wachtwoord invoeren.

Op de iBook AppleTalk en FileSharing(Bestandsdeling) aan zetten ik denk in je regebalk of regelpanelen…

dat zou het moeten doen,

hier draait alles over een router, dus de Airport fungeert zelf niet als Router,ik weet niet of dat dus nu net uitmaakt…

Maakt wel degelijk uit of de AE als router of niet fungeerd. Als dit wel zo is kun je alleen verbinding maken VANAF de machine die achter de AE zit (draadloos dus)

Op dit moment ziet mijn iMac mijn iBook. Alleen weet ik niet hoe ze elkaars bestanden kunnen zien?

Ik heb al vanalles geprobeerd, tot op heden nog niet gelukt.

Als je grote hoeveelheden data wilt gaan overzetten, is het misschien makkelijker een van de macs in firewire mode op de andere aan te sluiten (t ingedrukt houden na aanzetten / voor opstarten).. (en ze dan natuurlijk met een firewire kabeltje verbinden)..

En op zich, als je de Airport Express hebt geconfigureerd, dan kun je door middel van file sharing wel bij de computers komen zoals in deze posts al gemeldt…
Als de computers elkaar kunnen zien, waar zie jij dat dan? Want als het in de Network browser is, dan kun je ze dus ook aanklikken en inloggen, en dus bestanden uitwisselen…

Het is me door alle bovenstaande informatie te koppelen gelukt om gegevens van de iBook met Os9.2 naar een iMac OsX over te zetten via de Aitrport Express. :D Ik ben met mijn iBook dus niet overgaan naar OsX! Heb wel gemerkt dat het overzetten van gegevens zeker niet snel gaat. Maar voor kleine bestanden werkt dit prima.

Allen bedankt voor de bruikzame tips!

gelukkig, toch moet het volgens mij redelijk rap kunnen, weet je welke Airport kaart er in de iBook zit? Volgens mij zijn daar twee kaarten voor.... 1 nog werkend met het "oude" draadloze protocol zgn.802.11b dat gaat met 11mB/s de andere werkt met het 802.11g dat kan met 54 mB/s overpompen.

dat is wat ik ervan weet…( denk te weten )

Op de factuur staat 802.1b Die slome dus denk ik :? Heb hem namelijk in laten bouwen.

Ik wist niet dat er verschil in snelheid in kan zitten.
Nu heb ik wel een iBook G3, 600 Mhz, misschien kan daar de snelle kaart niet in?
Ze hebben het er in de winkel in iedergeval niet over gehad.

nee, dat kan daar niet in... jammer he :)

Als je dan toch veel grote bestanden over wil zetten kun je misschien een UTP kabeltje rechstreeks tussen de iBook en de iMac legen, of zoals eerder gezegd de iBook in FireWire mode opstarten.

Dat gaat beide sneller.