bestanden delen tussen powerbook en ibook

tzal wel weer te makkelijk zijn dat als je in google intikt share files between mac and mac dat je niets anders dan mac and pc als result krijgt ....

er mag mij toch iemand uitleggen hoe ik via mijn airport extreme wireless tussen een ibook and powerbook files kan delen

onder de voorkeuren heb ik bij delen al bestanden delen op beide macs aangezet en ook remote desktop heb ik aangezet

een appletalk is actief op beide macs

en nu ?

je kan het ook met bluetooth doen

Extern inloggen ook aanzetten,

En dan op 1 van de machines een finder-venster openen. Klik in de linker-kolom op netwerk, dan zou na een paar seconden de andere Mac in beeld moeten komen.

ik heb het toestel via bluetooth gekoppeld

via netwerkt lukt het me nog steeds niet …

Check firewall-instellingen eens ?

[quote:edd28c3c84="unSOUND"]Extern inloggen ook aanzetten[/quote:edd28c3c84] Zou niet nodig hoeven zijn, eveneens dat AppleTalk niet aan hoeft te staan.

Maar ik heb wel het idee dat we bij netwerken in Tiger weer terug zijn bij 10.1, zo slecht het nu weer werkt.

via blauwe tanden lukt het

maar via LAN voor geen meter …

ik wil er dus voor zorgen dat mijn Powerbook de iBook kan browsen enkel gebruik makend van de airpoirt extreme kaarten waarover beide beschikken

heb remote login aanstaan ook appletalk staat aan bestandsdeling staat aan … apple K en smb connectie naar IP adres of DNS naam lukt niet

wat doe ik fout …

heb op beide toestellen een manueel IP ingesteld maar bij router niks ingesteld … moet dit ?