Bestanden delen van macos 9.2 naar Mac OSX 10.3.4

Hi,

Ik ben heeeeeeel erg nieuw op het gebied van Macintosh, maar ben al helemaal om! Wat ziet dat er toch gelikt uit zeg!

Ik heb een schoonvader en die werkt al een tijdje met Mac maar weet alleen wat hij moet weten voor zijn werk.

Nu heeft hij sindskort een nieuwe Mac met OSX 10.3.4 maar ook nog een oude mac staan,

Ik heb voor hem een hub/router/switch aangesloten en daarop ook zijn ADSL internet gerealliseerd werkt allemaal Perfekt!

Maar nu het volgende:
Ik wil bestanden vanaf zijn oude Mac met os9.2 overbrengen via die hub/router/switch naar zijn nieuwe Mac met OSX 10.3.4 Ik kan heel gemakkelijk in Mac OSX 10.3.4 een map delen, die heet dan publiek. Maar ik kan op de mac met os 9.2 nog niet zoiets vinden?

Kan iemand mij vertellen wat de instelling op de mac met OS 9.2 moeten zijn?

Groeten,
Thijs

regelpanelen, samengebruik, ... ergens aanzetten (gebruiker en wachtwoord!!) geloof ik, is al een hele tijd geleden :P

daarna zal die mac wel verschijnen in je netwerk op 10.3.4

Je kan ook nog onder appeltje-i het samengebruik per map/schijf aan en uitzetten, als ik 't me goed herinnner...

Als je de laatste MacFan koopt kun je er alles over lezen.

Frans

Voor het overpompen van Mac naar Mac gebruik ik altijd de [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58583]Target Mode[/url]. Je hebt alleen een firewire kabel nodig. Snel, makkelijk en geen gezeur met netwerken.

[quote="lucasraggers"]Je hebt alleen een firewire kabel nodig. quote]

Een oude Mac met firewire? Zeldzaam mits het een iMac betreft.
Helix heeft het bij het rechte eind -> samengebruik starten

[quote:765ffe4988="Brak Mak Morn"]Je kan ook nog onder appeltje-i het samengebruik per map/schijf aan en uitzetten, als ik 't me goed herinnner...[/quote:765ffe4988]

Je kan ook de info (Command+I ) opgvragen van je hard disk, dan is die meteen gedeeld en hoef je niet allerlei mappen apart te delen.

[quote:537dbf23ba="imar"]

Je kan ook de info (Command+I ) opgvragen van je hard disk, dan is die meteen gedeeld en hoef je niet allerlei mappen apart te delen.[/quote:537dbf23ba]

Totdat je vergeet dit ook even op onderliggende mappen toe te passen… Dan gaat de ouwe Mac (wat voor een model eigenlijk???) heel lang pruttelen en na een uur of zow zijn alle mappen gedeeld. Wat je dan doet is op de oude mac het regelpaneel samengebruik openen (alhoewel je dat vast al open had, omdat dat eerst aangezet moet worden alvorens je mag gaan sharen). Geef je coputer wel even een naam en als je daar toch bent, kijk dan meteen even naar het IP-adres, noteren just in case)

Je gaat dus naar samengebruik en maakt daar de gebruiken snuffel aan ZONDER wachtwoord, scheelt later weer… Dan zet je je monitor uit en gaat naar de nieuwe Ma. Daar open je in de finder een nieuw scherm en klikt op Netwerk. Waarschijnlijk zie je dan een map servers en Local staan. In die map Local staat waarschijnlijk de computer die je zoekt. Als je daar op klikt, krijg je een voorbeeld te zien :S met de knop verbinden. Klik daarop en je krijgt de onderdelen van de ouwe Mac te zien (meestal alleen Macintosh HD)… Klik hierop en als je niet teveel in Panther geklooid hebt, dan verschijnt ie keurig in de navigatiebalk.

Voor de rest is het het gebruikelijke sleur-en-pleur gebeuren.

Laatste tip… kopieer niet je hele schijf ineens… maar doe het in kleinere porties (max 25 MB) en laat niet teveel kopieeropdrachten naast elkaar lopen (max ± 5), anders kan je verbinding het soms niet behappen… en het vreet al tijs genoeg…

Good luck!

Zerk

PS er zijn idd progjes die dit kunnen… maar nu kan je meteen selecteren :wink:

Het is reeds gelukt dankzij jullie hulp hartelijke dank hiervoor, Groeten, Thijs

Het opbouwen van mijn finder in 9.2 duurt wel 3 min. Ik gebruik 10.3.4. en 9.2. Hetzelfde gebeurt als ik classic in 10.3.4. opstart. Waarom crasht mijn perdure mac als ik met itunes mp3 importeer vanaf een CD mijn mac bevriest zowat gelijk. help