Bestanden downloaden automatisch naar folder op desktop

Vroeger kwamen mijn gedownloade bestanden gewoon los op mijn bureaublad te staan. Sinds korte tijd echter, komen ze in een map te staan die de naam krijgt van de datum wanneer de bestanden gedownload zijn. Is er een manier om dat terug zoals vroeger te krijgen?

Het is trouwens niet enkel met Safari, maar ook met andere apps…

Welke map staat binnen Safari als Downloadmap aangegeven?

desktop

Topic mag gesloten worden, het was blijkbaar een setting in een Safari plugin (SafariStand) dat daarvoor zorgde, en om de een of andere reden namen sommige andere apps die setting over.

Toch bedankt Jeepee dat je wou helpen :wink:

Hoe kwam je erachter?

Toen ik aan het checken was voor naar waar de bestanden naar gedownload werden, vond ik het raar dat dat bij Safari inderdaad juist stond, op de desktop dus... De enige manier waar ik eigenlijk aan dacht dat dat anders kon zijn, was dat er adhv een plug-in een setting overschreven was. Toen heb ik even de preferences van mijn plug-ins doorbladert en bij SafariStand stond er een setting '"Tidy by date for file downloads". Welja, toen was het wel ff duidelijk.

Vreemde vraag misschien, maar hoe blader je de preferences van je plug-inns door? Ik denk namelijk dat ik bij een bepaald programma ook last heb van een dwarse plug-inn, maar hoe check je dat dus?

thanx

iMakkie

Tja, misschien door de plugin te verwijderen en weer te plaatsen? :?