bestanden en instellingen verdwenen

Voordat ik begin: ik heb echt de zoekfunctie gebruikt hoor!

Het gaat om het volgende: Ik heb mijn Ibook G4 een poos geleden laten repareren, en er is toen een nieuwe gebruiker aangemaakt. Deze wilde ik veranderen, en heb net wat rondgezocht in de mapjes bij accounts. Ik heb toen een mapje een andere naam gegeven. Vervolgens zijn al mijn instellingen weg en bibliotheken van itunes en iphoto leeg. Alles is weg, mijn dock is leeg en zelfs mijn widgets zijn foetsie. Ook met spotlight kan ik niks meer traceren en mijn prullebak lijkt geleegd. Ik heb er niet ineens meer vrije schijfruimte bijgekregen, dus het moet toch nog ergens opstaan. Ik snap er werkelijk niets meer van.

Mijn excuses om jullie wederom te moeten vervelen met noob-vragen, maar ik ben echt ten einde raad!
Wie helpt mij?

Esther

Je hebt de gebruikersnaam veranderd als ik het goed begrijp. Dat is niet verstandig en zal dan ook wel de oorzaak zijn. Misschien helpt het hem weer de oude naam te geven. En anders kun je proberen als root in te loggen om je bestanden terug te vinden. Wel oppassen dan, want als root kun en mag je alles doen en kun je dus ook heel verkeerde dingen doen.

Nog even voor de duidelijkheid: ik had 2 users, te weten 'esther' en 'estherzuidema'. Ik gebruikte altijd de eerste, de tweede is nog vrijwel ongebruikt. Ik heb inmiddels mijn map met alle verloren bestanden gevonden bij HD--->users--->esther. Wanneer ik echter als user 'Esther' inlog krijg ik niet mijn gebruikelijke instellingen ed, maar de lege 'estherzuidema' user. Ik heb nu dus 2 keer dezelfde gebruiker, terwijl de instellingen en bibliotheken nog wel blijken te bestaan. Hoe zorg ik er nu voor dat dezelfde instellingen weer terugbelanden bij de gebruiker 'Esther'? Moet ik dit doen door op te starten vanaf de cd? Of alles weer terugslepen? Dat moet toch makkelijker kunnen? Ben bang dat ik nog meer verziek... Wie o wie brengt mij en mijn vertrouwde systeem weer bij elkaar?

Hey! Bedankt voor je reactie. Ik heb als ik me goed herinner het 'testtest' onder het huisje bij users veranderd in esther. Er staat nu alleen weer gewoon testtest maar verder is alles door de war. Had niet verwacht dat dat zo ingrijpend zou zijn...Zou je me misschien in jip-en-janneke computertaal uit kunnen leggen hoe ik dan moet inloggen als root? en wat ik dan moet doen?

Alvast bedankt!

Voor de geinteresseerden: ik heb inmiddels de oplossing gevonden op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107854 je moet het maar net weten...Voorlopig blijf ik mooi met mijn vingers van mijn systeem af! Maar toch bedankt iig!

Esther