Bestanden naar nieuwe computer koppieren gaat niet?

Beste mensen,

zit hier met een dik probleem,
Heb net m’n nieuwe imac binnen, en zou alle bestanden van me ouder computer naar de nieuwe willen koppieren.
Nu heb je de optie dat de computer het automatisch doet… Het ondersteunt bijna alle macs, maar mijn oude computer dus niet.
Want ik kan niet met T ingedruk opstarten…
Dus ik kan ook geen firewire verbinding maken tussen de 2 computers…
Moet ik nu alles handmatig gaat doen over het netwerk? Of is hier nog een nadere manier voor?

Ouder computer is een G4 350 powermac!

Je zegt dat je oude mac een G4 is. En die kan niet opstarten in T-mode? Dat is toch een beetje raar, niet? Trouwens, volgens mij moet je de nieuwe opstarten in T-mode waardoor de HD zichtbaar wordt op de oude computer. En dan maar overpompen hé.

Ja, maar in tiger zit een functie waardoor je de ouder computer in T-mode moet opstarten, en dan doet ie het allemaal voor jou.. Dus ook de prefs enz, want das echt een klote job om ze allemaal zelf te koppieren...

Ah. Ik gebruik nog 10.3.9. Ik vrees dus dat ik je niet kan helpen.

DIe G4 moet gewoon met de T op starten in Target mode. Zou geen probleem moeten zijn. Overigens kan je het ook later nog doen via de Set Up Assistent in je Utilities map. Dat die G4 niet in target mode wil opstarten is raar, maar zou je wel aan de praat moeten krijgen. Anders kan je de hardeschijf ook nog in een externe harddisk kastje zetten

Zit je toetsenbord op de oude g4 direct in je usb poort? Dat moet om uberhaupt T mode te kunnen gebruiken.. Je kunt ook op je nieuwe g5 een partitie maken. Deze opstarten in T-mode. Alles overpompen naar die partitie, van mij part met carboncopycloner, zodat de g5 kan denken dat het een opstartvolume is geweest. En dan met de functie uit tigre vanaf die andere partitie alle oude voorkeuren binnenhalen. Succes

Eerst de firewire kabels leggen en dan pas opstarten met de T ingedrukt...

Heb ik gedaan, firewire kabel zat er al in... Maar de G4 heeft nooit uit Target mode opgestart... Ding is ook wel 5 jaar oud of zo...

Dat van die partie was geen slecht idee, maar ik ben nu al gewoon handmatig bezig…
Zal dan wss wel al m’n instellingen gewoon opnieuw moeten maken enz… Want ik weet niet of de map preferences koppieren zo’n goed idee is?

Maar opzich kom ik er wel uit… Het duurt alleen vreselijk lang!