bestanden samenvoegen tot 1 .iso

hallo,

ik heb zojuist 5 bestanden gedownload die samen te voegen zijn tot 1 .iso, ik weet alleen niet hoe ik deze weer kan samenvoegen er staat wel een handleiding bij die het heeft over het Unix cat command.
Ik heb al gedaan wat er in die handleiding staat, maar het wil niet echt lukken.
Iemand hier die ervaring heeft met samenvoegen, of is er een speciaal programma voor die dat ook kan?

alvast bedankt.

Het ligt er aan op welke manier het bestand is gesplitst, maar in de regel kan het met een programma zoals "Split & Concat" of "MacPar DeLuxe".

die programma's heb ik al geprobeerd, maar die doen het niet.

wat extra informatie over de bestanden, dit moet een iso worden van Solaris 10,
de (engelstalige)handleiding staat op deze pagina: http://www.sun.com/software/solaris/download_instruction.xml
als ik het volgens die handleiding doe geeft de terminal aan: no such file or directory
ik denk dat het komt omdat ik de locatie niet goed aangeef in de terminal.
Ik heb de bestanden in de map gedeeld staan.

Split en Concat zou moeten werken, aangezien dat hetzelfde "cat" commande uitvoert als wat je in de Terminal moet uitvoeren... Heeft het eerste bestand de extensie .001 ? Open dat bestand dan gewoon eens met Split & Concat...

Het 'cat' commando is een commando om meerdere inputs aan elkaar te plakken (te "concateneren"). Je dient de afzonderlijke stukken te downloaden, en vervolgens (mbv 'cat') aan elkaar te plakken: [quote:f68f4f0d93]So for example, to create the ISO image for the Solaris 10 6/06 DVD for SPARC, type:

cat sol-10-u2-ga-sparc-dvd-iso-a sol-10-u2-ga-sparc-dvd-iso-b sol-10-u2-ga-sparc-dvd-iso-c sol-10-u2-ga-sparc-dvd-iso-d sol-10-u2-ga-sparc-dvd-iso-e > sol-10-GA-sp-dvd.iso [/quote:f68f4f0d93]

Let wel, het bovenstaande commando moet op EEN regel staan.

Het kan ook minder moeilijk. Als de bestanden of de extensies alfabetisch geordend zijn, en dat is meestal zo, (pipo.r01 pipo.r02, ...., pipo.rar, kun je gewoon typen: [code:1:d78ba16d94]cat pipo.* > pipo-totaal.rar[/code:1:d78ba16d94] waarbij ik hier het voorbeeld heb genomen van rar bestanden. Een tweede voorbeeld (pipo.001 pipo.002, ...., pipo.005)[code:1:d78ba16d94] cat pipo.* > pipo.iso[/code:1:d78ba16d94]

Ja of even met een loopje:

for i in a b c d e ; do cat sol-10-u2-ga-sparc-dvd-iso-$i >> sol-10-GA-sp-dvd.iso ; done