Bestanden selecteren

Ik heb in het forum gezocht, maar kon zo snel even niets vinden over mijn vraag. Als ik meerdere bestandjes wil selecteren met de 'shift' knop ingedrukt kan ik alleen reeksen achter elkaar selecteren, en niet willekeurige files. Ik weet dat dat in OS9 wel kon.

Weet iemand of dit echt niet mogelijk is, of is dit gewoon weer 's een suffe actie mijnerzijds?

appeltje + files aanklikken :-)

Jep,,.... dat is 'm... Hartstikke bedankt!!!!

Dat wist ik ook niet! Waarom hebben ze dat veranderd? Ik vind het althans niet logisch!

[quote:13e18ef4ac="olbo"]Dat wist ik ook niet! Waarom hebben ze dat veranderd? Ik vind het althans niet logisch![/quote:13e18ef4ac] Dat is helemaal niet veranderd.

Shift gebruik je om een reeks iconen te selecteren.
Appeltje om willekeurige iconen te selecteren.

In 1984 is dat geïntroduceerd en het werkt nu nog steeds zo.

Dat klopt toch niet helemaal ben ik bang... Heb vanmiddag voor de zekerheid nog op een oude G3 met OS9 getest, en die werkt alleen maar met shift voor zowel reeksen als willekeurig. Als je de apple toets gebruikt dan gebeurt er niets.

Dat kan niet dat shift voor reeksen werkt EN voor losse bestanden. Want hoe weet de computer dan of je een reeks wil of losse files?

Slepen met shift is een reeks, en willekeurige bestanden selecteren is gewoon klikken met shift... tenminste, zo werkte het bij die Mac....