bestanden terughalen

Heey,

Heb macosx opnieuw geinstalleerd op m’n PowerBook. Nu stonden er belangrijke bestanden bij documenten en afbeeldingen. Kan ik deze weer halen? :cry: Via een programmaatje ofzo?

Alvast bedankt!
iSander

Hoe opnieuw geinstaleerd? Compleet gewist of met een backup van het oude systeem?

Disc Warrior en Data Rescue X.

Maar wat heb je precies gedaan? Heb je een clean install gedaan zonder back up? Dan wordt het moeilijk om de bestanden terug te vinden zelfs met de bovengenoemde software.

Als je hebt geupgrade dan moet de data nog staan waar het stond.

En oude mannen wijsheid! Altijd back up maken bij upgraden en instaleren van nieuwe operating system!

Tja backup idd... was net m'n backup op m'n externe hd aan het herorganiseren. :( Muziek en films en installatie bestanden heb ik dus nog.

Ik heb zat wat te prutsen met linux op een andere partitie. Nu vroeg die om de applebootstrap-partitie te overschrijven. Dus ik klik OK. Maar nu zie ik dat ie de gehele schijf van 80gb heeft genomen. Dan maar een macosx boven gezet om die data te proberen recoveren.

Eventueel kun je nog even op [url=http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=data+recovery&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0]Versiontracker[/url] kijken.