Bestanden terugzetten na installatie Leopard

Ik had Leopard al een maandje in huis, maar ik wilde eerst even wachten tot er wat meer bekend was over dit nieuwe besturingssysteem. Daarnaast had ik het ook nog veel te druk.

Vorige week vrijdag heb ik hem geinstalleerd (clean install), tot nu toe heb ik alleen wat problemen gehad met de draadloze internetverbinding, dat heb ik inmiddels kunnen verhelpen.

Vanmiddag wilde ik al mn bestanden die ik had gebackupped op cd terugzetten op mn macbookje. Maar de gegevensoverdracht gaat tot nu toe alles behalve vlekkenloos. Wanneer ik een map met bestanden wil kopieren naar de harde schijf verschijnt er na een tijdje een kader waarin wordt weergegeven dat er bepaalde componenten van een bestand niet kan worden geplaatst. Hierdoor worden de andere bestanden ook niet geplaatst. Het gaat hierbij voornamelijk om mp3- en jpg-bestanden.

Heeft iemand anders hier ook last van gehad?

Gebruik:

Migratie-assistent

:finderoud:

Hoe heb je de HD waar je Leopard op heb staan geformatteerd? Want als je bestanden voorheen op 10.3/10.4 had staan zou het geen probleem moeten zijn om deze op Leopard te zetten... tenzij je iets met de formattering of instellingen in Leopard hebt gedaan :)

[quote:261c9b6108="joram"]Hoe heb je de HD waar je Leopard op heb staan geformatteerd? Want als je bestanden voorheen op 10.3/10.4 had staan zou het geen probleem moeten zijn om deze op Leopard te zetten... tenzij je iets met de formattering of instellingen in Leopard hebt gedaan :)[/quote:261c9b6108]

Ik heb de Leopard cd erin gedaan en vervolgens gekozen voor wissen & leopard installeren. Ik heb niks verandert aan instellingen of iets dergelijks.

Heb je toevallig een voorbeeldje van de naam van een bestand wat niet overgezet kan worden? Misschien heb je er gekke tekens of iets dergelijks instaan, waardoor Leopard het vertikt om over te nemen :)

[quote:e514ba95fe="Macosx"]Gebruik:

Migratie-assistent

:finderoud:[/quote:e514ba95fe]

Ik heb alles op cd gezet, dus dan heb je niks aan de migratie assistent.

wissen en installeren betekent dat je alles kwijt bent tog ?:)

dat zou niet zo slim zijn geweest…

volgens mij had je archiveer en installeer moeten doen

alles van de cd halen en opnieuw in mappen zetten ect.

zie niet echt een andere oplossing.

[quote:fecd27fead="Maurits Lagerberg"]alles van de cd halen en opnieuw in mappen zetten ect.

zie niet echt een andere oplossing.[/quote:fecd27fead]

Dat is het probleem, daar gaat het nou juist fout.

[quote:97a462b007="Maurits Lagerberg"]wissen en installeren betekent dat je alles kwijt bent to[b:97a462b007]g[/b:97a462b007] ?:)

dat zou niet zo slim zijn geweest…

volgens mij had je archiveer en installeer moeten doen[/quote:97a462b007]

:stuck_out_tongue: