Bestanden van DVD naar HD copieren lukt niet meer !

Kijk eens, Dit is om gek te worden, Ik moet een aantal mappen met opnames van mij van DVD terug op mij HD (external 200GB via usb2) zetten. Daar begint ie ook aan maar houd er zomaar mee op, nu eens na 188 MB dan eens na 380 MB. En de computer is dan ook vastgelopen, ik kan hem eigenlijk alleen nog geforceerd uitzetten via de frontpanel knop ??? Hij doe dat ook met eender welke andere DVD met bestanden!

Hoe kan ik dit oplossen, en wat kan de oorzaak zijn? Er is ruim plaats op de HD en ik heb 1 GB RAM dus ?De computer draai o,der 10.4.

Alle hulp ie welkom want beroepshalve moet ik aan die files kunnen werken!

Bedankt .

Johny

Een kleine bijsturing. Als ik de mappen eerst naar mijn desktop( dus mijn internal HD) copieer en daarna van de desktop naar de external HD loopt alles vlekkeloos, maar dit is wel een serieuze omweg natuurlijk ???

Hoe is je externe HD geformateerd? Klik op je bureaublad je externe HD aan, en doe appeltje i. En geef even door wat er bij "structuur" staat.

Hier nog een topic wat ik erover heb gevonden: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=142509&page=2&pp=25

Mac OS Extended (Journaled)

Weet niemand de oplossing voor dit probleem ?

Zou de oorzaak kunnen liggen bij permissies of bij het feit dat je interne harde schijf toch een heel stuk sneller is dan een DVD? Als je naar de desktop kopieert kopieer je eigenlijk naar de interne harde schijf.

Nog iets: ik raad je toch aan alle update te doen.
10.4 naar 10.4.2 enz…

[quote:e43c69b0d5="tridee"]Kijk eens, Dit is om gek te worden, Ik moet een aantal mappen met opnames van mij van DVD terug op mij HD (external 200GB via usb2) zetten... [/quote:e43c69b0d5]

Ik weet wezinig af van external USB schijven , maar heeft die een aparte voeding of werkt hij alleen met stroom die hij krijgt via de USB poort? Indien dit het geval is en je hebt nog andere USB2 apparaten die je niet gebruikt op dat moment kun je misschien eens loskoppelen.