bestanden verwijderen + trage iMac

Ik vraag me af welke bestanden ik straffeloos kan verwijderen.. Ik bedoel dan dingen zoals het legen van je cache.. Zijn er ook andere cache's die je kan legen zonder dat het consequenties heeft voor het werken van je Mac?

Kan ik ook bijv. OS 9 verwijderen…

Ik vraag dit mede omdat mijn Mac zo ontzettend langzaam is (800Mhz en 768mb)… dat zelfs Garageband er continu mee stopt omdat mijn Mac te langzaam zou zijn…

Heb je je harddisk niet te vol ?

Het legen van cache heeft denk ik alleen invloed op voorkeursinstellingen van bijv. Safari. Die gebruikt dat om links en pagina’s te onthouden zodat ze de volgende keer sneller laden.

Herstel je bevoegheden eens met het Schijfhulpprogramma.

Ik heb een powerbook 800Mhz en die loopt snel genoeg. Ik ga het verschil pas merken als ik mijn G5 binnen heb denk ik. :stuck_out_tongue:

Bevoegdheden heb ik al eens gerepareerd..... zal het nog maar eens doen denk ik...

Heb van de 80 nog 37 gig vrij…

Misschien kan je ook [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13321]System Optimizer [/url] eens proberen, én Pram-resetten

thnx.. heb het gedownload... maarre.. wat is pram-resetten?

[quote:44def9f148="Skip"]maarre.. wat is pram-resetten?[/quote:44def9f148]

Computer uitzetten, vijftal minuutjes wachten. Opstarten met de toetsencombinatie “Appeltje” +“Alt”+“p”+“r”. Deze toetsen ingedrukt houden tot je een tweede opstarttoon (“Boing!”) hoort. (En sommigen beweren zelfs tot je het drie maal hoort)

Het is ook niet onverstandig om de verschillende onderwerpen op deTips en Truuks pagina na te lezen. Boordevol info om je Mac soepel en vlot te houden!

[mod:ab4f2cdaba="Colpolyp, streng doch puik!"]Deze topic is verplaatst naar Het OS want daar past ie beter.[/mod:ab4f2cdaba]