bestanden verwijderen uit Thuismap in Finder

Het volgende probleem doet zich voor: in de linkerkolom van de Finder staat de zg. "Thuismap' (de map dus met jouw eigen naam); hierin staan behalve de mappen 'Afbeeldingen' 'Bibliotheek' 'Bureaublad' etc.etc. nóg een paar andere bestanden (bij mij althans); dit zijn 'n paar documenten en 'n paar -lege- mappen. Die wil ik nu verwijderen, maar krijg dat met geen mogelijkheid voor elkaar!! Telkens weer opnieuw komt de mededeling: " u hebt niet genoeg bevoegdheden om die handeling uit te voeren" (dat verwijderen dus); terwijl ik tóch ingelogd ben als Beheerder en verder wel alles kan doen. Wie weet raad??? bedankt, Andon :?

Desbetreffende map selecteren > cmd + I of Rechts klikken en "Get Info selecteren" > Onder "Sharing & Permissions" jezelf permissie verlenen.

bedankt voor de zeer snelle reactie!! Ik heb dit al 'n paar keer geprobeerd, maar helaas zónder resultaat!!

Vreemd. Anders even inloggen als System Administrator en het zo proberen.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106290-en

misschien een vreemde vraag..maar...hoe log ik in als Systeem Administrator?? (ik log eigenlijk nooit echt in; de computer start gewoon op als ik 'm aanzet en bij systeemvoorkeuren zie ik, dat ik als 'Beheerder' ben aangemerkt.

Dat staat in die link hierboven.

ik heb de aanwijzingen in de link gevolgd>vervolgens ingelogd als System Administrator....maar het lukt nog steeds niet om het probleem zoals eerder beschreven op te lossen; misschien weet iemand nog 'n andere tip? alvast bedankt, Andon

Dan is er iets mis, want als System Administrator hoor je volledige toegang te hebben tot alle bestanden. :?

Kan je niet iets van een screen shotje posten van hoe de mappen eruit zien en de permissies in het Info-venster?

Stomme vraag misschien, maar gewoon slepen naar een plek op het bureaublad en dan loslaten helpt ook niet?

In die kolom staan snelkoppelingen, geen echte mappen.

misschien nog even voor álle duidelijkheid: de mappen etc. in de linker-kolom laten zich wel aanpassen en/of verwijderen, maar het gaat erom als ik de 'THUISMAP' heb geselecteerd, staan rechts -in het witte venster-een aantal mappen en bestanden; en juist dáár kan ik, ondanks alle tips tot nu toe, dniets veranderen; Ook niet > slepen naar Bureaublad en daar loslaten. Wat gebeurt er als ik dat doe? de betreffende bestanden komen weliswaar keurig netjes op het Bureaublad te staan, ik kan ze dan óók verwijderen en naar de Prullenmand slepen, máááárrrr....in de Finder blijven ze óók gewoon staan! Misschiwen een onoplosbaar probleem...maar tóch...... verder werkt alles perfect ! op mijn iMac, OS X 10.5.2