Bestanden weer terug die ik verwijderd heb....

Hoi,

Is er een tooltje om mijn blamage weer te herstellen?
Ik had namelijk (per ongeluk) een bestand van mijn Lacie Fire Wire hard schijf verwijderd en ook uit de prullie gegooid. Maar ik wil hem terug!
Is er een soort “un-delete” functie?

Please, help me!

Antje de P.

Ik denk dat als je empty trash gedaan hebt je em niet meer terug kan halen.. :cry: heb je nergens een backup? probeer de recent items ook nog ff, misschien is er een kans dat je ze daarmee terug kan halen?

[quote:52ed30ab41="Jmvdtoorn"]Ik denk dat als je empty trash gedaan hebt je em niet meer terug kan halen.. :cry: heb je nergens een backup? probeer de recent items ook nog ff, misschien is er een kans dat je ze daarmee terug kan halen?[/quote:52ed30ab41]

zo…dat klopt 100%

als je iets hebt gedeleted, kan dat niet weer terug getoverd worden…

Niet waar: je kan het wel terug krijgen...

Het enige dat er gebeurt bij een ‘empty trash’ is dat de sectoren waar het bestand op stonden worden vrijgegeven. Vanaf dat moment zouden ze dus overschreven kunnen worden. Hoe voller je schijf en hoe meer je hem na het legen gebruikt, hoe minder kans dus dat je het terug kan krijgen. Norton had (heeft) daar een programmaatje voor maar ik gebuik zelf geen Norton meer. Kijk maar ff op de Symantec site. Maar laatst zag ik bij Version Tracker ook een free- of shareware proggie om iets terug te toveren…

Suc6 d’rmee

Idd als je norton disk doctor hebt en de heleratteplan die erbij hoort zit daar ook Filerecover bij, hiermee zou je eventueel het een en ander terug kunnen halen. Het is geen garantie dat de files die je terug haalt ook daadwerkelijk werken. Het kan ook zo zijn dat ie alleen de resource fork of de data fork terughaalt....

Suc6 ermee,

[url=http://www.prosoftengineering.com/products/data_rescue.php]Data Rescue[/url] is erg goed! Je kunt hem gratis proberen, alleen kun je maar 1 bestand per keer terughalen. Te proberen lijkt me... anders kost hij $ 89,-.

Data Recycler is handig, wanneer je vaker per ongeluk je prullenmand leegt… (ook daar is een demo van beschikbaar.) Zie eventueel dit artikel: Zonder zorgen je prullenmand legen!