bestandjes inpakken

Waarmee maken jullie bestandjes klein om ze bijv. de kunnen mailen?

Als je over MacosX 10.3.x beschikt dan kan je een archive (archief) creeren in het z.g. ZIP formaat. Dit formaat is bijna met alle operating systemen uitwisselbaar. Kijk voor de zekerheid even in je handleiding die bij de pc of software zat het wordt ergens beschreven, ik weet niet meer precies waar.

Veel succes.

Ehe even een update !

Je kan het vinden in de “Finder”.
Klik op het in te pakken bestand(en) en houd de control toets in gedrukt.
Er verschijnt een menu waar je kan kiezen voor “create archive of …”.

Succes.

ik heb de zelfde vraag maare ik zie dat niet staan maare ik gebruik ook geen panther :( weten jullie een oplossing?

in 10.3.2 is dit de volgorde het bestand selecteren naar finder klik op archief dan zie je in het rijtje staan maak archief en klik en dan staat er op je buroblad een ingepakt zip bestand van wat je geselecteerd had

mocht dat niet lukken kan je volgensmij naar programma map van stuffit in je programma map en daar ergens het bestand erop slepen en dan pakt ie het bestand in

Stuff it is inderdaad erg goed te gebruiken, ik gebruik dit vaak om bestanden in te pakken voor m'n werk.

succes

in stuffit, als ik dat heb geopend, staat er "drag your files here" maar als ik dat doe gebeurt er niets, wat voor file ik ook gebruik?

... ehhh ... Stuffit Expander of Dropstuff? Stuffit is een verzamelnaam voor de 4 applicaties die Aladdin Systems je biedt. Office is immers ook een verzamelnaam, geen applicatie.

Aladdin Stuffit bevat: Stuffit Expander / Dropstuff / Droptar / Dropzip . Alleen de ‘Drop’s’ pakken in.