Bestandnamen niet te lezen

Zoals je weet, kan er met Mac OSX een extra lange naam worden aangemaakt. Maar, ook al maakt men ze net zo lang als in Sys 9 het grote probleem van OS X is, dat je maar 19 karakters kan zien. Ongelooflijk stom. Want hoe weet ik nu, welk bestand ik moet openen of in een mail attachen? Stel dat je drie bestanden hebt, die allemaal beginnen met Opzet-Poster_versiex.1 (waarbij x voor de versie staat). Je wil versie 3 openen. In het open scherm (of bij het sturen van een e-mail het bijlage aanhechten scherm) kan je de versienummers niet lezen. Lekker over nagedacht! Wij werken hier met enorm veel bestanden, en hadden nooit problemen met het browsen er doorheen tot Mac OS X kwam, omdat je de namen niet kan lezen. Ook kan je ze niet, zoals altijd bij sys 9 kon, op datum weergeven binnen een 'open...' venster. We hebben hier ff een test gedaan en berekend dat dit 1 uur per dag extra kost. Of heeft iemand een betere ervaring en een super tip (en dan niet in het genre: dan maak je de naam korter, want dat is geen vooruitgang) :cry:

Bestanden in een map in de middelste weergavemogelijkheid , dus als lijst, kan ik een zo grote naam geven als ik wil, zonder afbrekingen. Ook kan ik daar dan de bewerkingsdatum zien.

[quote:4deb46714a="Maarten vd B"]....Of heeft iemand een betere ervaring en een super tip (en dan niet in het genre: dan maak je de naam korter, want dat is geen vooruitgang) :cry:[/quote:4deb46714a]

Maak de namen korter, dat is WEL een vooruitgang

Ik neem even aan dat je Mail van Apple gebruikt. Ik zag na jou verhaal dat de kolommen i.d.d. te smal zijn om het hele verhaal te kunnen tonen. Maar als je de muis even boven een naam laat hangen verschijnt de volledige naam, geen probleem dus lijkt mij.

Als je een ander programma gebruikt kan het daar aan liggen.

Inderdaad Maarten vd B, je hebt gelijk. De enige mogelijkheid is het bestand zelf opzoeken en dan 'weergave optie lijst' gebruiken, dan kun je de kolommen zo groot maken als je wilt, zelfs op datum en dan naar het mailtje slepen. Hij plakt het er dan zelf onder...

Anders zul je een ander Emailprogramma moeten gebruiken, maar die zijn meestal niet gratis… Hoe zit het met Gyazmail eigenlijk?

Uit de (eerste) reacties blijkt inderdaad, dat je in de open-dialoogvensters (dus bij openen/bewaren/aanhechten van een bestand in een programma) dus inderdaad maar een klein deel van de naam kan zien. Wat een fout van de heren programmeurs zeg! Of je moet zin hebben om je cursor op elk bestand ff 5 seconden te laten staan, dan lees je wel de naam. Waarom kan je de weergave optie niet gewoon op lijst zetten? dan browse je stukken sneller en zie je wel de volleidge namen. :oops: