Bestandslocatie in Finder zoekvenster in High Sierra

Hoi!

Als ik in High Sierra in een Findervenster een zoekopdracht uitvoer op de lokale schijf en ik selecteer een bestand in de zoekresultaten, dan zie ik onderin dit zoekvenster het mappad naar het bestand. Maar als ik op dezelfde manier een zoekopdracht uitvoer op een gedeeld volume, dan zie ik onderaan het zoekvenster van het geselecteerde bestand alleen maar het bestand zelf met de bestandsnaam staan.
Als ik bij hetzelfde gedeelde volume een zoekopdracht uitvoer in Yosemite, dan is het mappad wel zichtbaar.
Weet iemand hoe ik het mappad in High Sierra ook kan laten zien?

Die staat dan in dat volume ?

Misschien door Spotlight je gedeelde (externe) volume laten indexeren?

@ Beech: Ja klopt, maar als een bestand 10 mappen diep staat en ik wil die bewuste map openen in Finder dan kan dat nu niet.
@ Shmoo: Ik weet niet of dat de oplossing is. Vanaf MacOS Leopard (en misschien nog wel eerder) zoeken we met succes bestanden via de zoekfunctie in Finder. We hebben veeeeel bestanden gedeeld staan. Is deze indexering geen grote belasting voor werkstation en/of NAS?
Laat Spotlight ook de mappaden zien bij een gevonden zoekopdracht?

Ik vind het vreemd dat alleen het werkstation met High Sierra de mappaden van een gevonden bestand niet laat zien. Ik vind het ook vreemd dat dit alleen voorkomt bij gedeelde volumes en niet voor zoekopdrachten op de lokale schijf.
We hebben ook sinds kort een andere NAS die via het SMB-protocol de bestanden deelt. Zou de combinatie van die twee misschien roet in het eten gooien?

Je kunt het natuurlijk testen door het bestand dat je zoekt via Spotlight (rechtsboven) te zoeken. Als die gevonden wordt dan weet je dat je computer hem heeft geïndexeerd.

En nee, ik zou niet handmatig Spotlight activeren om je NAS te gaan indexeren wanneer daar 800TB aan bestanden opstaat.

En als je met de rechtermuisknop op het bestand klikt… Krijg je dan niet de optie ‘Open in enclosed folder’ te zien?

Voor bestanden in iCloud Drive en op de interne harde schijf werkt het wel. Ik heb verder geen gedeelde bestanden.