Beste browser voor je mac ?

Shiirawelke van de bekenste browsers zijn nu het beste, handigste en meest toepasselijkste over het internet... safari, camino, firefox, Shiira, ... ?

welke heb jij en waarom is hij de beste …

Safari, maar over 'n tijdje zal Shiira denk ik beter zijn... Heb soms nog wat problemen met tekst typen in Shiira (vandaar ;) )

Safari.

Maar het enige dat ik nog in Shiira mis is een fatsoenlijke RSSondersteuning. Daarna zou het zomaar kunnen dat ik ook overstap.

Ik gebruik sinds gisteren Shiira en Shiira mini (superhandig, zo'n pocket-browser!) en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. De homepage-button wil nog niet reageren bij mij, maar daar zal wel aan gewerkt worden. Het moet zich natuurlijk nog enorm ontwikkelen, al moet ik bekennen dat hij al veel completer is dan Safari. De mogelijkheden die je bij Safari mist, zitten in Shiira. Bovendien doet het instellingenmenu weer denken aan die van FireFox.

Full customizing in een browser vind ik erg belangrijk. Iedereen wil op zijn of haar manier kunnen surfen en bij Safari zijn er toch nog te weinig mogelijkheden om hem naar je eigen wensen in te stellen. Bovendien heeft deze nog altijd veel moeite met een hoop sites. Shiira pakt al veel meer en laadt pagina’s op degelijke wijze (beter dan Firefox naar mijn mening).

Voorlopig geniet ik van deze browser (en de mini). Op dit moment verslaat Shiira zowel Safari als Firefox in haar mogelijkheden en uitstraling. Als Apple de beste browser wil aanbieden zullen ze hard aan het werk moeten en eerdaags een goed bijgewerkte Safari-versie uit moeten brengen. (en laten we dan tenminste hopen dat dat vreselijke brushed-metal er uit is!) Way to go!!

Ik werk nu altijd met Safari, bevalt me prima.

maar waarom zet je Shiira niet in je lijstje :? :?

Optie D: [color=red:e316f39e19]Opera 9.[/color:e316f39e19]

Hoewel niet helemaal ‘native’, gaat 't een stuk rapper dan Firefox (vergelijkbaar met Camino), maar dan zonder de onhebbelijkheden van Camino: alle sites doen het gewoon, zonder vast te lopen. En 't is relatief klein.

In Opera 9 is bovendien de downloadsnelheid weer normaal (opera 8.5 wil op een gegeven moment niet sneller) en werken :apple:-N en :apple:-T zoals je zou verwachten…

Opera 9 is nog in Beta. Tot die tijd opera 8.5 gebruiken, óf gewoon net als ik doen: die beta downloaden

(En zet dan ook gelijk Opera Mini op je GSM :slight_smile:

[quote:fa0d5bc7de="Pieces"]Optie D: [color=red:fa0d5bc7de]Opera 9.[/color:fa0d5bc7de][/quote:fa0d5bc7de] Optie E: [color=red:fa0d5bc7de]Shiira[/color:fa0d5bc7de] Optie F: [color=red:fa0d5bc7de]Internet Explorer[/color:fa0d5bc7de]

OmniWeb... en Safari

Poll is niet erg compleet. En volgens mij komt dit toch vrij vaak aan bod. Het is ook natuurlijk vrij subjectief wat je wilt. Opera heeft bijvoorbeeld veel meer mogelijkheden dan Camino. Ik blijf me vaak verbazen over de trouwheid aan Safari. Ik vind dat echt geen goede browser. Voornaamste reden is hoe die met geschiedenis omgaat. Dat vind ik echt geen werken.

ik wissel elke week wel eens. Voornamelijk Safari.

Firefox en voor de 'IE-op-Windows'-checkende-sites rag ik er met Opera door.

Optie G: Flock

Voor wie deze browser niet kent:

• Gelikte user interface, misschien wel de mooiste standaard-userinterface van alle browsers…

• Geheel nieuwe benadering van bookmarks: deze staan ook online. Je kunt dus je eigen bookmarks benaderen vanaf iedere computer en je kunt zelfs de bookmarks van andere mensen bekijken! Dat is dan weer interessant als je wilt weten waar een gelijkgestemde ontwerper / programmeur / vul maar in zijn inspiratie en resources opdoet.

• Bookmarks combineren met meta-data: je kunt aan sites een code / tag toekennen, hier kan weer op worden gezocht. Je kunt zo een eigen bookmarklijst opbouwen die dwars door al je ingedeeld bookmarkindelingen (3x woordwaarde bij scrabble!) heen loopt.

• Directe koppeling naar je eventuele blog.

In het dagelijks gebruik is Flock absoluut stabiel. De snelheid is ook redelijk, hoewel sommige sites bijzonder traag laden. Maar over het algemeen gesproken een absolute aanrader.

Shiira en Safari...

vind Firefox nog niet helemaal je van het…

:wink: Max

[quote:8b6f87ad19="Phaedrus"]Optie G: Flock [/quote:8b6f87ad19] Is Flock al op dieet geweest? Ik heb helemaal in het begin zo'n preview gebruikt, maar die werd na een paar minuutjes zo traag als 't maar wezen kon... Hij voelde wat 'overweight', zeg maar. Nog vadsiger dan Firefox. Is dat over?

[quote:484f4472ef="Mattnh"]Firefox en voor de 'IE-op-Windows'-checkende-sites rag ik er met Opera door.[/quote:484f4472ef] lukt dat goed dan? aangezien ik zulke sites ook nog wel es regelmatig tegenkom.

Dat gaat hier best OK. Niet alles lukt even netjes maar ik kom in elk geval zeer vaak bij de info die ik wil.

[quote:b312a0f1df="Pieces"][quote:b312a0f1df="Phaedrus"]Optie G: Flock [/quote:b312a0f1df] Is Flock al op dieet geweest? Ik heb helemaal in het begin zo'n preview gebruikt, maar die werd na een paar minuutjes zo traag als 't maar wezen kon... Hij voelde wat 'overweight', zeg maar. Nog vadsiger dan Firefox. Is dat over?[/quote:b312a0f1df]

Dat “vadsige gevoel” herken ik wel een beetje ja. Als je een poosje met Flock werkt, dan blijkt al vrij snel dat het programma een stevige claim legt op je werkgeheugen. Afgezien van dit aspect, werken Firefox 1.5 en Flock 0.5 ongeveer even snel - of langzaam zo je wilt.

Ik vind hem wel 'flashy'. Ik snap wel het hele bookmarkssysteem niet.

[quote:8ffc2d37c4="Peach"]Ik vind hem wel 'flashy'. Ik snap wel het hele bookmarkssysteem niet.[/quote:8ffc2d37c4]

Het bookmarksysteem, stars geheten in Flock, werkt eigenlijk als in ieder andere browser. Normaal gesproken worden bookmarks verzameld rond een thema. MacOSX.nl valt bij mij onder de noemer MacNews, net als bijvoorbeeld Macworld.com en Apple.com. Wat zo’n thematische, categorische indeling echter wat onpraktisch maakt, is dat veel websites informatie aanbieden op meerdere vlakken. MacOSX is interessant vanwege het Mac-nieuws, op het forum is ook informatie te vinden over bijvoorbeeld beeldbewerking en webdevelopment. MacOSX is bij mij dan ook als volgt gelabeld: MacNews, Vormgeving en Webdevelopment.

Stel nu dat ik eens eens een probleem heb met de CSS in een website. Ik kijk dan in eerste instantie in de bookmarks getiteld CSS - MacOSX staat daar zeker niet bij. Vind ik daar geen antwoord op mijn vragen, dan zoek ik verder op het trefwoord Webdesign en even later op Webdevelopment. In het laatste geval verschijnt MacOSX dan in beeld en ik weet opeens weer dat ik het betreffende forum kan raadplegen.

Als je -tig of honderden bookmarks hebt, dan vergeet je nog wel eens dat site X voor een bepaald probleem een pasklare oplossing had. Het overzicht raakt nog wel eens zoek met een vaste indeling van je bookmarks. Met tags zoek je nog steeds in diezelfde groep bookmarks, je zoekt nu alleen gericht op trefwoorden.

Zo, het is een heel verhaal geworden maar de tags zijn voor mij [b:8ffc2d37c4]de[/b:8ffc2d37c4] reden om Flock te gebruiken. Ik kan al mijn bookmarks snel en gericht doorzoeken dankzij de tags. Ik ben niet langer gebonden aan de categorische indeling die ik ooit eens heb gemaakt. Hierdoor vind ik informatie op sites waar ik anders nooit meer had gezocht.

- Over wat de beste browser is zijn al 3 polls geweest. - Deze poll bevat veel te weinig keuzes.

Dus een slotje. Voortaan even zoeken voor je een topic
aanmaakt, het is geen wedstrijd wie het meeste topics start.

:expressionless: