wat is volgens jullie de beste codec om video up te loaden op youtube,
ik zie best veel video's die best hoog van kwaliteit zijn, daarzo en de mijne kan je nog pixels inzien
ik laad ze in met de standaard quicktime pro ipod converter
maar dit blijkt niet de beste te zijn
Die maakt er idd flash movies van (FLV), en die codec is best goed, alleen kan er natuurlijk nooit beter beeld uitkomen dan er origineel was. Dus niet te grote compressie gebruiken, goed evenwicht zoeken tss bestandsgrootte en kwaliteit.
[quote:55d1461ac4="klaus"]Staan er dan geen voorkeuren op de YouTube site?[/quote:55d1461ac4]
Nee… alleen dat je b.v. iMovie kunt gebruiken. Beetje vage uitleg daar.
@bdox. Die pixels komen omdat je het naar iPod-formaat converteert. Gewoon saven op b.v. 640 x 480 pixels met H.264 of MPEG-4 als compressie en alles altijd saven op 30 frames per seconde. Vooral dat laatste is erg belangrijk, anders haperen je films als de pest. Vervolgens converteert YouTube alles nog eens naar .flv, maar geen idee welke instellingen zij gebruiken. Als je bovenstaande dingen gebruikt is het resultaat meestal erg goed.
[quote:ea3a4c7fb0]1) Exporteer, in het bestand exporteren venster bij exporteer op film naar mpeg-4 klikken
2)opties… :
Bestandstructuur: mp4
Videostructuur H.264
Gegevenssnelheid 1000 kbits/sec
Formaat 640 x 480 (vga)
[x] handhaaf verhoudingen: balken
beeldsnelheid 30
Compleet beeld [x] automatisch
Bij video opties:
Beperk profielen tot: Hoofdgedeelte en Basislijn
Coderingsmodus: snellere codering (enkele cyclus)
Het uiteindelijke filmpje ziet er perfect uit op mijn computer, maar zoals dus vermeld, vanaf dat ik dit upload naar youtube loopt het geluid niet meer synchroon met de video.
Heb er ook last van... originele film is prima, na het uploaden loopt het geluid niet meer sync. Volgens mij loopt het geluid meer in-sync als je je film exporteert naar een .mov (h.264 & aac), maar dan krijg je soms weer te maken met vreemde storingen in het beeld na uploaden.
Dit ken ik heel goed ik had er ook last mee maar nu is het zover Vele Beter
ik Haal ze van Imovie je maakt met imovie en je deelt het met Quicktime
Er staat dan comprimeer film voor… web en geen web-streaming anders kan het zijn dat die niet op youtube gaat…
je klikt op deel en voila! je hebt em als .mov ( bij mij wel ) en je opent die dan en dan heb je hetzelfde pixel en beeld zoals je ook op youtube kijkt, gaat wel zo iedergeval bij mij volgens mij gaat dat het beste
ik heb er ook 20 gedaan… files vondt ik .mov het beste
probleem is, ik maak ze in Final Cut Pro, en dan exporteer ik een versie naar quicktime (referrence movie). En vanuit quicktime zet ik die om naar verschillende formaten. Maar ik quicktime heb je de optie web niet, als je op deel klikt.
dat is perfect mogelijk om die naar 25fps te zetten.
Ik zie overal (ook op youtube) staan dat die beter op 30 staat, dus als brave jongen doe ik dat ook.
Ik zal het straks eens proberen op 25fps, nadat mijn huidige poging voltooid is.
Opzich speelt het filmpje wel op de juiste snelheid, het is niet da die trager is dan het normale, dus ik twijfel of de 30fps er iets mee te maken heeft, mar we zullen zien
edit: ik heb dus de youtube versie naast de quicktime versie gelegd en op hetzelfde moment beginnen spelen. Ze lopen qua video exact gelijk, alleen de audio is dus een probleem. Momenteel ben ik een 25fps versie aan het exporteren. Ik laat wel weten wat het wordt
Inderdaad, youtube filmpjes kun je het beste aanleveren in 29,97 of 30 fps, dat heeft Zakse ook al eerder opgemerkt. Het schijnt dan beter te gaan met het syncen van audio en video.
je hebt gelijk, als ik de 25fps versie upload, dan loopt het geluid en de video nog veel minder synchroon. Ik ben nog een andere methode aan het proberen (via een of andere tutorial). Ik laat wel weten hoe het is uitgedraaid
[quote:ca2822e5cc="samheijens"]Ik ben nog een andere methode aan het proberen (via een of andere tutorial). Ik laat wel weten hoe het is uitgedraaid[/quote:ca2822e5cc]
Graag!
Even snel doorgespit... hij is het er dus mee eens dat je beter een groter formaat dan de door YouTube geadviseerde 320 x 240 pixels gebruikt. Alleen helpt het dus weinig om de audio beter in-sync te laten lopen...
ja, ook gebruikt hij de jpeg codec ipv de mp4 codec.
ondertussen heb ik het geprobeerd met de avi coded. Hierbij lijkt het op het eerste gezicht synchroon.
Enige minpunten: kwaliteit is veel minderen, beeld is veel donkerder en bestand is veel groter dan de Mpeg 4 versie van hierboven. Met zo'n grote bestanden duurt het dàgen om zo'n paar filmpjes up te loaden.