Beste en snelste manier van 10.5.8 naar 10.6.3

Hallo,

Ik heb een aantal macs staan met 10.5.8 die ik wil upgraden naar 10.6.3. Wat is de snelste en beste manier om dat te doen. Heb er nu 1 gedaan, maar dat duurde met alles downloads zo'n 3 uur.

10.6.8 in de titel moet natuurlijk 10.6.3 zijn...

[mod name=Rivanov url=/profiel/rivanov]Aangepast..[/mod]

leg dan ook uit hoe je het heb gedaan

Hoeveel manieren zijn er dan?
Ik weet er niet meer dan 1 namelijk...

Met Apple Remote Desktop kan je installaties vanop afstand doen. De installatie van Snow Leopard zal je apart met een dvd moeten doen, vermoed ik, maar de updates achteraf kan je als beheerder met Apple Remote Desktop doen op alle machines tegelijkertijd.

Je kan met Carbon Copy cloner werken: maak één machine volledig in orde (met alle software, gebruikers, updates,...) en kopieer die machine via Target mode (opstarten met de T-toets) en het gratis programma Carbon Copy Cloner naar de andere machines.

Neem vooraf wel een backup!

Ik weet niet hoeveel macs 'een aantal macs' is, maar als je dit regelmatig moet doen, is een Mac OS X Server met NetBoot en DeployStudio dé ideale combinatie. Heb vorige week op die manier 30 iMacs in een klaslokaal op een kleine 3 uur tijd van thuis uit geïnstalleerd.

Dank voor de tips tot zo ver. Wat extra info: het zijn zo'n 40 systemen waarvan de helft macbooks die door de buitendienst gebruikt worden en die niet regelmatig binnen op kantoor zijn.

Wat ik nu doe is dat ik eerst eventuele achterstallige updates voor 10.5.8 draai en daarna de Snow Leopard update doe. Misschien is dat een stap die ik kan overslaan?