Beste (firewire) geluidskaart van dit moment

Omdat ik weer serieus verder wil gaan met mijn muziek, ben ik op zoek naar de juiste oplossing voor het volgende..

Ik wil graag:

• (analoge) instrumenten opnemen
  • (digitale) muziek kunnen maken en opnemen mbv Reason oid.
  • dit geluid mixen, editen, masteren, branden etc

Ik heb een Powermac G4 - 933 met OS 10.2.6 + superdrive

Wat lijkt jullie de beste oplossing als het gaat om een geluidskaart. Liefst extern en compatible met alle software.
De laatste tijd hoor ik veel over Firewire-soundcards die zijn extern, snel en lijkt mij ideaal. Ze zullen wel duur zijn, maar is dat wat voor mij?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

ik gebruik zelf een tascam us224 mengpaneeltje om op te nemen op m'n powerbook g4, daar kan ik een gitaar op aansluiten, microfoon of synth. dit neemt ie dan op in cubase . volgens mij is de geluidskaart die nu op je mac zit wel ok. editen , mixen en masteren daar heb je de juistesoftware voor nodig.......

Kwam in een blad de volgende tegen: Delta 410 Firewire Recording Interface, prijs $399,99 Ziet er goed uit en volgens mij goedkoopste tot nu toe. Maar er zal zeker nog wel een iMic achtige op de markt komen. Succes met je muzikale escapades, Alex.

Tsja... dat hangt ontzettend van je budget af! Zelf gebruik ik voor opnamen van klassiek concerten een powerbook met de Digidesign Digi002. Niet goedkoop (2500 Euro ex BTW of zo), maar het werkt en klinkt fantastisch!

Ik gebruik zelf een Tascam US-428 via USB en daar ben ik erg tevreden over. Vooral ook omdat je de controllers zoals faders en transport buttons kan toewijzen aan Reason. USB is snel genoeg voor 4 sporen simmultaan opname. Wil je meer sporen, dan kom je al snel op een Firewire interface. De M-Audio 410 is dan een betaalbaar produkt.

De externe Sound Blaster 24-bit van Creative met USB 2 biedt ook een goede uitkomst. Kostprijs slechts 65 Euro.

Werkt die externe kaart van Creative dan ook met de Mac? Ik dacht dat die enkel voor Windows was

ik heb pas de M-audio 410 gekocht - werkt uitstekend - drivers voor Mac OSx - kost zo'n 500 euro firewire - heeft ook eigen voeding bestaat ook in een kleinere versie (ook firewire) nl de solo en die kost dan +- 250 euro

Creative/soundblaster kaarten zijn volgens mij ook alleen voor windoos. Bovendien zijn de soundblasterkaarten niet te rangschikken onder de betere kaarten. (eigenlijk zijn ze gewoon bar slecht)

Mbox van digidesign (439 euro bij Feedback) met een focusrite preamp ingebouwd en ingangen voor mic's (ook condensators met 48v ), line en instrument. Waanzinnig.8) Met Protools (mooi programma en veel plug-in's. Wordt in Heeeel veel studio's gebruikt en is erg overzichtelijk) Wel een tweede HD gebruiken om muziekbestanden op te slaan (7200 rpm)

Ik gebruik zelf een G5 2x1.8 met die Mbox en de opnames klinken heel erg goed

De Mbox is overigens USB 2.0 (420Mb/s), maar dat is nog sneller dan firewire(400mb/s).
Dan hou je de firewire poort om er een externe HD aan te hangen. 8)

succes

ik zelf werk sinds kort met een motu 896 hd 8 analoog in en 8 uit elke in en uitgang heeft zijn eigen ledbar en de ingangen hun eigen gain regelaar op locatie dus geen mixer nodig goede convertors niet goedkoop maar wel heel goed

en als extraatje waar ik erg blij mee ben en een tip voor de home-recording usres die hun handen aan de gitaar of piano kwijt zijn
er zit een punch in pedaal aansluiting op
dus plug een holdpedaal van een piano erin
druk net voor je wil opnemen op het pedaal en het werkt

andere opties rme fireface