beste formaat van foto's voor afspelen op TV

Hallo, weet iemand het beste formaat (afmetingen en resolutie) voor het maken van een diashow om vervolgens op een tv af te spelen?

bedankt, frans

p.s. moet in photoshop al in PAL formaat gaan werken of regelt iphoto dat samen met idvd?

Frans,

Zelf fotografeer ik in SHQ mode en mijn vrouw HQ zie niet echt verschil op de televisie.
Dus gewoon proberen de resolutie in SHQ = 2240x1680 en 1/2.7 verhouding.
HQ = 2240x1680 en 1/4 verhouding.
Het ligt er ook aan wat voor toestel je hebt, ik heb een olympus E10 en mijn vrouw een mu300.

Kortom gewoon proberen. :mrgreen:

752x582 is de pal reolutie <---------------- FOUTJE VAN VIV (bedankt MDF) moet zijn 768 x 576 hou er rekening mee dat bij TV schermen men een safety kader hanteerd; (hou er rekening mee dat de buitendste randen van het TV beeld wegvallen) voorstel: expoteren uit iMovie (volle resolutie) openen in pShop... uitsnede bepalen, roteren, kleurcorrectie... resolutie terugbrengen. in map naar iDVD

Het is aardig, en goed mogelijk met de laatste mpixelcams
om een aantal verschillende details te laten zien van een foto
Dat kijkt heel fijn

Kijk ook eens naar de mogelijkheden van iMovie
dan kun je over de foto een pan maken bijvoorbeeld
(met alle foto’s in iMovie bieb) en geen geklooi met reoluties

als het uiteindelijk op DVD komt (met iDVD) dan wordt het een
echte film, en niet allemaal losse foto’s

Een jpg CD is gewoon een enorme hoeveelheid jpgjes die door
bijna elke DVD speleer als slideshow afgespeeld kan worden.
Er is dan geen controle over de overgangen… maar er past wel een hoop op… On the fly worden jpgtjes in de juiste resolutie getoond… je kan zelfs per foto inzoemen tijdens het bekijken

Let op dat de pShop dokumenten geen custom iconen krijgen;
die worden als onafhankelijke foto’s opgenomen in de slideshow (jpg CD)
groet van viv :smiley:

Ik dacht dat de resolutie 768 x 576 pix was. :? En zoals viv aangaf, hou rekening met je safe area.

Jep, 768 x 576

dus die resolutie van 768 x 576 is dus gewoon voldoende.

Tof dan kan ik aan de slag gaan, ik had zelf verwacht dat je meer nodig zou hebben.

bedankt voor de reacties evenals de tip over de ruimte om het beeld

groeten, frans

sorrie van verkeerde full screen pal resolutie: (klein moment van verstandsverduistering) INDERDAAD PAL = 768 x 576

:oops:

http://www.kenstone.net/fcp_homepage/basic_ps.html