Beste internet zoekmachine?

Op mijn vroegere WinPc gebruikte ik altijd Copernic Agent Prof. voor het "zoeken" op internet. Dit beviel ZEER goed (kwam ok altijd als beste uit de test)

Welk aternatief programma raden jullie mij aan nu ik Mac Osx gebruik?
Want volgens mij is Copernic niet geschikt voor de Mac.

Ik gebruik ALTIJD google als ik iets nodig heb, en zelden vind ik het niet.. Ben wel benieuwd welke programma's dit doen, en van welke engine ze gebruik maken.

Copernic maakt gebruik van het resultaat van een groot aantal zoekmachines bij elkaar.

Ik weet niet of het een goed alternatief is voor Copernic maar in Sherlock 2 kun je gewoon op internet zoeken. Ook kun je [url=http://www.objectivelabs.com/searchapp.php]SearchApp[/url] gebruiken en natuurlijk gewoon het zoekvensterje in Safari.

Bedankt voor de tip, maar deze engines kunnen totaal NIET tippen aan Copernic! Het zou echter best kunnen dat een dergelijk soort programma niet voor de Mac verkrijgbaar is. Als dat zo is, dan zal ik mij er bij moeten neerleggen! Maar ja, ik ben wel zeer benieuwd of dit inderdaad zo is.

Google. Punt. De rest is allemaal gerommel in de marge.

[quote:970f5c639c="Lancelot"]Bedankt voor de tip, maar deze engines kunnen totaal NIET tippen aan Copernic![/quote:970f5c639c]

Copernic voor de Mac heeft ooit bestaan (1999 of zo). Er was weinig belangstelling voor.

[quote:9e0f78dae0="Lancelot"]Copernic maakt gebruik van het resultaat van een groot aantal zoekmachines bij elkaar.[/quote:9e0f78dae0]

Ik gebruik naast Google ook wel eens Ixquick, is een Meta zoekmachine, kan niet aan Copernic
tippen maar is wel een bruikbaar alternatief naast de Google resultaten.
http://eu.ixquick.com

ik heb verschillende getest maar altavista vindt veel meer en beter dan google maar goed dat is ieder voor zicht natuurlijk

dus mijn antwoord is altavista.com

Als je goed met Google om kan gaan, als je wat trucjes weet om het beste resultaat te bemachtigen, denk ik dat je aan Google meer dan genoeg hebt. Maar als je denkt van niet, moet je gewoon op zoek gaan naar iets anders.

Google is een tijdlang de beste |(geweest), maar door steeds meer commerciele bindingen, waardoor je niet altijd zeker weet of je de zoekresultaten kunt vertrouwen, gaan er ook wel weer mensen op zoek naar iets anders. Altavista schijnt weer flink in opkomst te zijn. Was vroeger toch wel de beste, vond ik. toch gebruik ik nogsteeds Google. Ik vind alles wat ik zoek en dat zijn vaak best ingewikkelde dingen.

[quote:05257fcf8c="MacAanZee"]Google is een tijdlang de beste |(geweest), maar door steeds meer commerciele bindingen, waardoor je niet altijd zeker weet of je de zoekresultaten kunt vertrouwen, gaan er ook wel weer mensen op zoek naar iets anders.....[/quote:05257fcf8c]

GeenStijl schreef:

FBTO en OHRA uit Google geschopt
Google heeft de verzekeringsmaatschappijen FBTO en OHRA uit de Google index geschopt. Zeer waarschijnlijk wegens zoekmachinespam. Dit gebeurt vaker met kleine vage bedrijfjes die hun pagina’s volzetten met trefwoorden om Google te foppen, maar het is voor het eerst dat dergelijke grote bedrijven worden aangepakt. In de sourcecode van FBTO is te zien dat zoekmarketingbedrijf Checkit achter de ‘zoekmachineoptimalisatie’ zit, dat onder meer werkt voor Sanoma/Ilse, Heineken, DSM en een groot aantal andere beursgenoteerde ondernemingen. Don’t fuck with Google…(via verzekeringsnieuws)

Ieder bedrijf (en iedereen met een website) probeert natuurlijk zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te komen. En je hebt er zelf alleen wat aan als dat op een goeie manier gebeurt, dus met de goeie trefwoorden. Ik heb een klein bedrijfje, een adviesbureau voor publiciteit etc, en vlak nadat ik op intenet zet, werd ik door Google ZELF benaderd of ik wilde BETALEN om hoger in de zoeklijsten te komen. Dat heb ik geweigerd. Ik had er geen geld voor, maar ik vind het ook geen stijl van een zoekmachine zelf om de boel te bedonderen. Het grappige is dat ik met mijn website - zonder e e n cent aan Google of optimaliseerbedrijfjes te betalen, vrijwel steeds toch bovenin de zoekresultaten sta. Gewoon op eigen kracht. En zo hoort het ook. Hoe commercieler het wordt, hoe meer de mensen worden bedonderd.