Beste iOS apps

• Snapseed voor bewerken. Simpele interface, waarmee je binnen een paar handelingen je foto mooi kan bewerken.
    Met iOS 8 schijnt de camera API meer open te zijn en daarom zijn er apps waarmee je meer kan instellen tijdens het fotograferen. Maar met mijn iPhone 4 kan ik dat helaas nog niet testen.

Verder gebruik ik nog:

• Hipstamatic (moet je van houden)
  • BananaCam (een reeks subtiele, snelle filtertjes)
  • CrossProcess (doet 1 ding en doet dat goed)
  • Diptic (voor fotocollages)

Het meeste gebruik ik Snapseed en Hipstamatic. Maar als ik eenmaal een iPhone 6 heb, ga ik zeker op zoek naar een app waarmee je meer ‘handmatig’ kan fotograferen.

Op de iPad doe ik niet zoveel met fotografie. Maar iPhoto, Snapseed en Diptic staan daar ook op. En 500px vind ik een erg goeie app op de iPad om foto’s te bekijken voor inspiratie en je eigen foto’s te kunnen laten zien. Jammer dat je je eigen foto’s er niet af kan halen.

Klopt, mooie apps. Ga me daar meer in verdiepen.

Ik heb besloten(na veels te lang) om mijn iPad anders te gebruiken. Het is een ander apparaat dan een iPhone dus wil ik het niet 1 op 1 hebben als op de iPhone. Anders had ik net zo goed 1 apparaat kunnen kopen. Dus wil er veel meer uit halen.

Zo heb ik oook trackr waarmee de iPad in de tas zit en mijn hele route kan tracken en die kan linken aan foto’s in Lightroom.

Sinds de overdreven corney filmpjes van Apple in elke presentatie zie ik nog meer mogelijkheden voor de iPad dan hiervoor. Zeker met de A7 e A8x chips kan je grafisch zoveel meer. Ook voor films en games ben ik stevig naar op zoek.

@Afroman: Pixelmator

Thanks Koen! Zag daar een hoop moois bij op de iPad event. Ga ik ook een blik op werpen.

https://www.triposo.com/gettheapp/

Een van de beste gratis apps die je kunt downloaden. Offline gebruiken.(wel eventjes de offline maps downloaden als je internet hebt) maar een prachtige app voor vakantie.

De nieuwe OMT app. :+1:

Whatsapp.
HitRadio.
Spotify.
Pages.
Notities.
NU.nl.

En dan nog een paar.

Mactracker

• iStartup

Een iPad is een prachtig apparaat mist je de juiste apps op hebt staan.

Ik gebruik de laatste tijd ook veel WeDownload. Daarmee kan je Wetransfer links binnenhalen via je telefoon of tablet.

Ik ben verbaasd over Timely.

Een mooie tijdsregistratieapp wat werkt op de iPhone, iPad en het web. En je kan ook erin zeggen hoeveel je per uur vraagt en wordt meteen de prijs berekend wat je verdiend hebt. En het ondersteund 3D touch. Goede app!

Probleem met die dingen is altijd dat het werkt als eens stopwatch. Je moet dus op Play drukken en op Stop wanneer je klaar bent, dit vergeet je of je gaat tussentijds iets anders doen dat er tussendoor komt en je hele schema loopt door elkaar.

Ik had de appjes van Tyme 2 gekocht. Dat werkt ongeveer hetzelfde met iets diner poespas maar je moet er mee kunnen werken. Voor mij is dat geen oplossing.

Dan is er nog Timing, dat is een automatische time tracking app die eigenlijk continue alles logt wat je doet op je computer en aan het einde van de dag/ week of maand zie je dan precies dat je X tijd hebt doorgebracht in Safari, Foto’s of welke andere app dan ook.
Je kunt dan ook folders aanmaken [ project A ] en elk bestand dat je vanuit deze folder bewerkt of opent in een app op je computer wordt door Timing getraceerd en de tijd opgeteld voor Project A. Kortom je hebt dan echt op de seconde precies de tijd dat je aan het werk was voor elke klant.

Nadeel:
Niet elke app staat het toe dat je bestanden kunt volgen, hierdoor kan Timing het niet koppelen aan Project A.

Het werkt aardig maar zeker geen 30,- waard. Ik heb die app gekocht voor 12,50 via MacUpdate.com dan gaat het nog.

Eens, dat is een groot nadeel maar ik heb anders ook geen flauw idee hoe je dat zou kunnen automatiseren. Het is denk ik ook gewoon een kwestie van wennen.

Dat timing klinkt wel interessant. Ben daar wel benieuwd naar. Maar om het een keertje te proberen vind ik 30 euro weer te duur.

https://itunes.apple.com/nl/app/life-cycle-chart-your-life/id1064955217?mt=8
Dit is ook een interessante app. Van de makers van Sleep Cycle (koningsapp). Geeft aan waar je overal uithangt en hoeveel tijd je er hangt. Mooie grafieken per dag, per week, per maand en per jaar. En het kost zeer weinig accu. (hij bekijkt je locatie via je Wifi en de GSM masten)