Beste kwaliteit video

Omdat op de een of andere manier de zoekfunctie van dit forum verschrikkelijk slecht werkt (bij mij), vraag ik het toch maar even snel zo:

Wat levert de mooiste beeldkwaliteit video op voor de 5G iPod: h.264 (als ik me niet in het cijfer vergis) of mp4?

Bedankt

mp4 ziet er beter uit door de hoge bitrate die daar bij mogelijk is (max 2500 kbps) H.264 kan op de ipod (max 750 kbps) bevatten wat er voor zorgt dat zwarte gedeeltes niet genoeg info bevatten om mooi over te lopen maar blokjes woorden

mijn mening mp4 ziet er mooier uit op de ipod, (H.264 houd de bestands grote daarintegen kleiner)

H.264 is de beste kwaliteit, maar die heeft niet direct met MP4 te maken. Je kan namelijk ook .MOV exporteren met H.264.

S.A.F Bij mij werkt de zoek functie ook niet goed.. Ik gebruik google laatste tijd om te zoeken in het forum. site:macosx.nl en dan je zoek opdracht... Maar ja waar ligt het aan dat de zoek functie voor geen meter werkt? :?

[quote:42afaef0d0="mr.greenish"]S.A.F Bij mij werkt de zoek functie ook niet goed.. Ik gebruik google laatste tijd om te zoeken in het forum. site:macosx.nl en dan je zoek opdracht... Maar ja waar ligt het aan dat de zoek functie voor geen meter werkt? :?[/quote:42afaef0d0]

Deze link kwam ik toevallig tegen in het onderschrift van een lid hier? Weet niet zo snel meer wie.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=879403#879403

De meeste info staat in dit topic: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574

Daar staan namelijk naast programma’s voor je iPod
ook links naar websites, EN topics op dit forum. over
het betreffende onderwerp.

Eén van die links is naar de website van Lexilyn,
waar het volgende te lezen is:

[i:ac15486b19]"-Voordeel MPEG-4 tov H.264:

• conversie duurt minder dan de helft van de tijd
  • eindfilm is te bekijken met elke versie van QuickTime terwijl voor H.264 QuickTime7 vereist is.

-Nadeel MPEG-4 tov H.264
*meer data vereist voor een gelijkaardige kwaliteit, MPEG-4 gecodeerde films zullen dus iets meer ruimte op je harde schijf en in je iPod innemen.[/i:ac15486b19]