Beste programma voor foto slideshow

Ik heb ondertussen wat zitten stoeien met iPhoto en iMovie. Ik wil namelijk een slideshow maken van enkel foto's. Nou gaat de kwaliteit omlaag met iMovie en ben ik er nog niet zeker van dat ik het gemakkelijk kan branden op mijn CD writer. Daarnaast hebben we iPhoto echter deze biedt mij te weinig opties. Ik kan deze namelijk niet branden op een CD.

Waarmee zou ik het beste een mooie slideshow van een aantal foto’s kunnen maken. Ik wil hier graag een muziekje onder en als het mogelijk is een leuke overgang. Dit alles moet dan uiteindelijk op een CD gebrand worden die via gewone DVD-spelers op de TV weergegeven kan worden.

Dank!

Macromedia director.

Heel mooi, kan je van alles mee, wel duur.

succes,

Wouter

www.wouterbaars.net

Kijk eens op http://www.versiontracker.com!

Probeer Iview media pro, ik ben hel tevreden met dat programma.

[quote:0b0bde2caa="TomJK"]Nou gaat de kwaliteit omlaag met iMovie en ben ik er nog niet zeker van dat ik het gemakkelijk kan branden op mijn CD writer. [/quote:0b0bde2caa]

M.i. ligt dat aan de instellingen van iMovie. Wat bij mij als eerste opkomt is dat deze standaard staat ingesteld op PAL. Daarover ben ik echter niet helemaal zeker. Kijk even bij je iMovie instellingen… wellicht is dat aan te passen.

Edit:
Je wilt het ook nog op een dvd afspelen… Gebruik dan iDVD. Dat programma is daar voor gemaakt! Let wel op ook dat programma gaat er van uit dat je je foto’s op een tv afspeelt en laat de kwaliteit teruglopen wanneer je de instellingen niet aanpast.

[quote:270d997dcc="TomJK"]Ik wil hier graag een muziekje onder en als het mogelijk is een leuke overgang. Dit alles moet dan uiteindelijk op een CD gebrand worden die via gewone DVD-spelers op de TV weergegeven kan worden. Dank![/quote:270d997dcc]

Ze wilt DVD-content maken (interactief) maar dit wel op een CD zetten. Dat gaat natuurlijk niet zonder meer. Er zal best hier en daar een speler zijn die een VIDEO_TS map (daar zit de dvd-info in) wel interpreteerd wanneer dit op een CD staat, maar daar kun je niet vanuit gaan. De enige standaard die op een CD gezet kan worden is SVCD, en die heeft weer geen mogelijkheid voor menu’s etc. Je kunt dan hooguit de show als complete film monteren en vervolgens op een CD branden.

[quote:7c33b11c38="Martiniman"][quote:7c33b11c38="TomJK"]Ik wil hier graag een muziekje onder en als het mogelijk is een leuke overgang. Dit alles moet dan uiteindelijk op een CD gebrand worden die via gewone DVD-spelers op de TV weergegeven kan worden. Dank![/quote:7c33b11c38]

Ze wilt DVD-content maken (interactief) maar dit wel op een CD zetten. Dat gaat natuurlijk niet zonder meer. Er zal best hier en daar een speler zijn die een VIDEO_TS map (daar zit de dvd-info in) wel interpreteerd wanneer dit op een CD staat, maar daar kun je niet vanuit gaan. De enige standaard die op een CD gezet kan worden is SVCD, en die heeft weer geen mogelijkheid voor menu’s etc. Je kunt dan hooguit de show als complete film monteren en vervolgens op een CD branden.[/quote:7c33b11c38]

hmmm en welk bestandsformaat zou ik er dan van moeten maken wil ik het later overzetten op een pc zodat ik dat op een DVD kan branden?

In ieder geval bedankt voor de programma tips!

Met iview kun je een quicktime slideshow maken

Je hoeft het niet op een PC te doen, maar je moet wel beseffen dat als je met een CD gaat werken, je een SVCD vast zit, en dat is kwalitatief gewoon minder dan DVD. Ik zou een filmje maken met bijvoorbeeld pic2movie, en dat met Toast of iDVD op een DVD knallen.