Bestickering van Auto's

Klant op de zaak heeft mij gevraagd om een stickerplan op te zetten voor haar bedrijfsauto's . Het moet een combinatie zijn van 4 kleuren (zilver, rood, zwart & wit). De auto's worden in 1 kleur besteld (bijv. zwart) waardoor de overige 3 kleuren worden gebruikt voor bestickering.

Ik maak een aantal voorstellen (kan ze helaas niet laten zien door vertrouwelijkheid), maar
die worden zonder pardon afgekeurd. Op zich niks mis mee, maar de klant komt met de op-
merking dat stickeren van bumpers niet kan. Er mond zich een discussie uit, waarin de baas
voor de klant kiest :frowning: terwijl ik zeker ben dat dit mogelijk is. (in het verleden ontwerpen gemaakt
om complete bussen te beplakken).

In eerste instantie had ik voorgesteld samen met een collega om de bumpers te laten custo-
mizen d.m.v. spuitwerk in de betreffende kleur, maar gezien dit teveel tijd kost (voor de klant)
en budget-technisch niet uitkomt moet alles via een stickerbedrijf. (dit stelt de klant voor).

Kan een bumper volledig bestickerd worden is nu mijn vraag ?

Ik heb zo geen idee, maar misschien moet je gewoon even contact op nemen met een bedrijf dat bestickeringen uitvoert. En hun dan vragen of het mogelijk is, dan krijg je het beste antwoord denk ik :wink:

Wat een onzin zeg! Tuurlijk kun je de bumpers mee bestickeren. Ga naar de eerste de beste car-styling site en zie de voorbeelden op een rij. Datkun je dus ook gewoon customized. Geen enkel probleem.

Ik weet niet of de term 'bumpersticker' je iets zegt... Maar het lijkt me absurt dat de enige plek op de auto waar een apart zelfstandig naamwoord voor is bedacht met het woord sticker erin, niet zou kunnen worden bestickerd.

Maar dat kán aan mij liggen. :sealed:

[img:74d8df101f]http://www.seepocke.com/archives/NYC-bumpersticker.jpg[/img:74d8df101f]
[size=9:74d8df101f]Als het een grap is heb je de dag wel goed, maar de maand niet… [/size:74d8df101f] :wink:

Het [url=http://www.kanreclame.nl/pics/Hpim0526.jpg]Kan[/url]! Tenminste, links in de hoek zie ik een blauwe streep over de bumper, weet niet of dat is wat je bedoelt...

Beter van niet. Ik adviseer het mijn klanten niet.

Want:

• Vaak zijn bumpers van een speciaal soort geribbeld kunststof, hierop houdt de sticker minder goed.
  • Bumpers zijn gevoelig voor schade, stickers beschadigen dan nog sneller, en dat ziet er niet uit. Dus dan moet je dus ook de sticker vervangen.
  • Bumpers zijn vaak rond, dus lastig te plakken.

Bumpers van geribbeld kunsstof? Wat voor voertuigen komen er bij jullie langs dan? Tractors?

Ik ken toch voornamelijk auto’s met spiegelgladde bumpers.

Als er iets is dat snel beschadigd dan is dat wel de voorzijde van de auto. Zowel de bumper als de motorkap krijgt het flink te verduren in het dagelijks leven. Maar houdt dat mensen tegen de motorkap te bestickeren?

Een beetje clevere ‘autobeletteraar’ houdt rekening met de vormen van de auto. Daar horen ook rodingen bij zoals rond de wielkasten, op de bumpers en uitstulpingen op de motorkap. Geen enkele reden dus om dat niet mee te nemen in je bestickering.

[quote:04fec1fda9="KarelWillem"]Bumpers van geribbeld kunsstof? Wat voor voertuigen komen er bij jullie langs dan? Tractors? Ik ken toch voornamelijk auto's met spiegelgladde bumpers. [/quote:04fec1fda9]

Bumpers zijn toch vaak van niet glad afgewerkt kunststof.

[quote:04fec1fda9=“KarelWillem”]Als er iets is dat snel beschadigd dan is dat wel de voorzijde van de auto. Zowel de bumper als de motorkap krijgt het flink te verduren in het dagelijks leven. Maar houdt dat mensen tegen de motorkap te bestickeren?
[/quote:04fec1fda9]
Wat doe jij met je motorkap? Dat een bumper enkele keren per dag een zetje of schamp krijgt, OK, maar een motorkap?

[quote:f875e2845a="appleholic"][quote:f875e2845a="KarelWillem"]Bumpers van geribbeld kunsstof? Wat voor voertuigen komen er bij jullie langs dan? Tractors? Ik ken toch voornamelijk auto's met spiegelgladde bumpers. [/quote:f875e2845a]

Bumpers zijn toch vaak van niet glad afgewerkt kunststof.[/quote:f875e2845a]

De bumpers van de meeste auto’s zijn tegenwoordig toch wel meegespoten hoor, en dus idd spiegelglad

[quote:f875e2845a=“appleholic”][quote:f875e2845a=“KarelWillem”]Als er iets is dat snel beschadigd dan is dat wel de voorzijde van de auto. Zowel de bumper als de motorkap krijgt het flink te verduren in het dagelijks leven. Maar houdt dat mensen tegen de motorkap te bestickeren?
[/quote:f875e2845a]
Wat doe jij met je motorkap? Dat een bumper enkele keren per dag een zetje of schamp krijgt, OK, maar een motorkap?[/quote:f875e2845a]

Wat dacht je van bv steenslag, ik denk niet dat je sticker er echt veel onder lijd, maar dat denk ik ook niet als je je bumper bestickerd. en ja, als je je bumper aan gort rijd moet je behalve een nieuwe bumper ook nieuwe stickers kopen(maken hoe je t wil noemen) maar ik denk dat dat dan niet meer de kosten zijn.

Het zal vooral van de vorm van de bumper en de overgang van auto naar bumper afhangen lijkt mij.(scherpe hoek?)

Ik zie vaak genoeg dat soort bestickering waarbij op de overgang scheuren e.d. ontstaan,idd een lelijk gezicht.

ik heb bij een beletteringbureau gewerkt, en daar stickerden (is dat een werkwoord? :P ) we de bumper gewoon mee, maar wel alleen als het een gespoten bumper is. Die kunstof bumpers kan je niet goed beletteren, dat laat los. Als je scheuren krijgt in de overgang tussen auto en bumper heb je óf te strak geplakt, óf verkeerde folie gebruikt. ;) En als je de bumper een keer aan gort rijdt hoef je alleen maar het desbetreffende stukje opnieuw te laten plakken, dus die kosten vallen ook wel mee..

Je kan ze dus gewoon beletteren, als je maar weet wat je doet! :slight_smile:

ps. bumpers zijn zelden zó rond dat je er niet op kunt plakken hoor, dat zijn wel bijzondere auto’s dan! :wink:

( ik zie nu op de site van het bedrijf waar ik gewerkt heb een voorbeeld van op welke bumpers je niet kan plakken: Textline. Wel jammer dat ze geen voorbeelden hebben met hoe het wél kan…)

Ja, het kan, maar wordt vaak afgeraden vanwege de kosten. Ook is het vaak het eerste (ondanks dure folies) het eerste wat loskomt vanwege de soms extreem ronde vormen en naadjes. Onze oude beletteraar kon het wel, maar gezien de bovenstaande zaken toch vaak in het ontwerp omheen gewerkt. Optie is inderdaad het laten meespuiten van de bumpers en verder in het ontwerp te ontzien.

bedankt allemaal. Het heeft mij heel wat meer diepte en informatie gegeven in de wereld van folie's en bestickering. Ga het morgen voorleggen en eens zien wat er uiteindelijk van gaat komen.

Zelf gaat mijn voorkeur naar vol-bespoten bumpers waarop o.a. een deel op bestickerd wordt.
Dit gezien de auto’s nieuw besteld worden.