Besturing Virtual Grandprix

Hallo, Ik ben van plan om de Race Game Virtual Grandprix aan te schaffen, nu heb ik daar een Demo versie van gekregen om uit te proberen, maar om een race bolide in deze demo te besturen is ongelooflijk slecht die racewagen hou je haast niet op de weg, het is net of de stuurstang van rubber is. :grrr:

Wat ik graag zou willen weten of er iemand is die deze spel heeft aangeschaft en of de besturing net zo slecht is als in de Demo versie.

Misschien moet je ergens in de instellingen aanvinken dat het niet in een moeilijke modus moeten werken.

Ik kan aanvinken en instellen wat ik wil maar het gaat niet :cry: Trouwens in die Demo versie kun je ook nog niet zoveel instellingen doen.

Zou het met een stuurwiel beter gaan?

kan je die demo ergens downloaden???

druk eens op '2' (niet op het keypad, maar links op het toetsenbord) tijdens het rijden. Ze vonden het kennelijk leuk als je hoofd meebeweegt tijdens het sturen, maar dat helpt inderdaad bepaald niet mee. Met 2 zit je vast in de cockpit en wordt het zaakje een stuk makkelijker in bedwang te houden. 3 en 4 zijn geloof ik nog weer andere camerastandpunten.

Echt makkelijk wordt het echter nooit; zeker niet in simulatiemodus.

Weet er iemand een stuurwiel dat werkt?

[quote:faa7f2f8fe="MacFlurrie"]kan je die demo ergens downloaden???[/quote:faa7f2f8fe]

Bij o.a www.macgamefiles.com

[quote="ameal"]druk eens op '2' (niet op het keypad, maar links op het toetsenbord) tijdens het rijden. Ze vonden het kennelijk leuk als je hoofd meebeweegt tijdens het sturen, maar dat helpt inderdaad bepaald niet mee. Met 2 zit je vast in de cockpit en wordt het zaakje een stuk makkelijker in bedwang te houden.

Ik heb het geprobeerd maar het lukt niet echt helaas :frowning:

Nou de oplossing van het besturings probleem is het originele game kopen en in het options menu de joystick selecteren en calibreren en dan gaat het goed (altijd mooi als je het spel even kunt lenen van een andere mac gebruiker :lol: )

Jammer dat de makers sommige games niet geschikt maken voor de toetsenbord :cry:

Ik heb het in gebruik met zowel een stuurwiel als pedalen (beiden van CH Products). Jammer maar helaas: werkt niet. Beide controllers worden wel herkend, maar je kunt ze niet tegelijk voor 1 bestuurder inzetten. Ofwel, de pedalen werken als stuur voor de tweede racer. Lekker sturen met pedaaltjes! :evil:

Dat het soms lastig rijden is, klopt wel. Maar in “arcade” mode valt het wel mee. Tot nu toe sta ik op de meeste circuits wel eerste.

Ik heb enkele weken geleden het spel geleend van een andere mac gebruiker en een stuurwiel geleend van een kennis. Het stuurwiel werd herkend en werkte probleemloos, Nu ik het spel zelf heb gekregen voor mijn verjaardag word mijn Macally joystick niet herkend :? Zal even een meeltje sturen naar diegene waar ik het stuurwiel van heb geleend om te vragen welke type dat het is.