Beta testers gezocht voor Verjaardagen

Hallo,

Naar het succes van Verjaardagen op Windows niveau (http://www.verjaardagen.cjb.net) kon ik niet achterblijven om een steeds populairder OS te gaan ondersteunen.

Vandaar dat ik de laatste tijd hard aan het werken ben om een Verjaardagen programma te ontwikkelen op OS X. Momenteel zoek ik dus enkele mensen die al jaar en dag ervaring hebben met OS X. Het belangrijkste is eigenlijk dat ze onderzoeken of het gebruiksgemak van het programma voldoet aan de OS X waarden.

Het programma is momenteel nog zeer beperkt. Het leest al je gegevens van je adresboek in en toont deze. De bedoeling is dat je de geboortedatums in het adresboek van OS X invult.
Wanneer je dan dit programma laat mee opstarten samen met je MAC dan krijg je telkens een waarschuwing.

Interesse? Stuur een mail naar Verjaardagen@telenet.be

Sympathiek initiatief, maar vraag jezelf even af of het wel de moeite loont. Ten eerste bestaat er al zo'n programma dat verjaardagen opneemt in iCal (Birthday Shifter). Bovendien zit het standaard opgenomen in de eind deze maand te verschijnen nieuwe editie van OS X (10.4, Tiger). Als ik het goed begrijp werkt jouw programma los van iCal en de Windows-versie heeft wat fraaie mogelijkheden op specifiek het gebied van verjaardagen, maar of de gebruikers dat zo belangrijk vinden? Ik weet het niet...

Gijs, terecht een goede vraag.

Eerst even verduidelijken. Het programma is freeware, het zal je dus ook niets gaan kosten :wink: . Da’s altijd leuk meegenomen.

Inderdaad Tiger zal eindelijk de integratie van de geboortedatums die je invult in je adresboek integreren naar Ical. Dit kan nu ook al met externe scripts, maar goed.
Het programma Verjaardagen is in staat om je dagelijks x-aantal dagen op voorhand te verwittigen. Zo heb je tijd genoeg om een kaartje te posten,… Standaard zal Tiger je maar éénmalig verwittigen. Bovendien zal niet iedereen naar Tiger overswitchen.

Achteraf is het ook de bedoeling dat Verjaardagen een soort van verjaardagskalender kan afdrukken met je eigen foto’s,… Deze functies ontbreken in Tiger.

Ik moet toegeven dat ik ook eerst getwijfeld heb over deze port. Maar de voorlopige beta versie werkt naar mijn inziens al aangenamer dan de Ical melding van het OS.

Ook blijkt de interesse in het programma toch zeer hoog wat er ook een beetje opwijst dat vele een eenvoudige Nederlandstalig programma zoeken voor dit. Het feit dat het gratis is zal ook wel een rol meespelen. :lol:

Een simpel mailtje naar verjaardagen@telenet.be is voldoende om de beta versie in handen te krijgen.