Betaaloplossing voor vereniging

Volgens mij is het de grootste kul dat cash corona kan overdragen. Is gewoon een hoax van de blauwe-enveloppen brigade: zoveel mogelijk inzicht in alle geldverkeer, nu met Corona extra makkelijk te regelen! Was onze Euro niet zo ontworpen dat het heel slecht virussen en bacterien overbrengt door het vele koper i.v.t. de Gulden?

computer space op 17 augustus 2020 om 12:29 Volgens mij is het de grootste kul dat cash corona kan overdragen....
Dat is het ook ja. Vrijwel alle oppervlakken zijn zeer slecht in het overdragen van het virus.

Slechts in ‘optimale’ omstandigheden met overmatige hoeveelheden van het virus is er een kans dat er voldoende overdracht zal zijn.

Tussen twee haakjes zag ik vanochtend in de hal van een flat een vleermuis tegen het plafond hangen. Die galerij is binnenkort aan de beurt natuurlijk. :wink:

computer space op 17 augustus 2020 om 12:29 Volgens mij is het de grootste kul dat cash corona kan overdragen. Is gewoon een hoax van de blauwe-enveloppen brigade: zoveel mogelijk inzicht in alle geldverkeer, nu met Corona extra makkelijk te regelen!
Wie zegt dat dan, computer space? Ik geef juist een overheidslink waar dit wordt tegengesproken. Maar hard roepen zonder feiten te kennen, is altijd lekker, toch?!

Ik denk dat computer space gewoon een algemene reactie geeft, omdat dit topic nogal duidt op het wèl bang zijn voor overdracht van het virus via contant geld.

<p class="cite">GoeieDag op 17 augustus 2020 om 13:19</p> <p class="cite">Wie zegt dat dan, computer space? Ik geef juist een overheidslink waar dit wordt tegengesproken. Maar hard roepen zonder feiten te kennen, is altijd lekker, toch?!</p>
Ik had de link over het hoofd gezien, maar dan nog, er staat niks in. Hier iets meer serieuze achtergrond:

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2020-04/esoc-sse041520.php

Muntjes zijn veel beter dan briefjes, maar al met al geluizenpluis in vergelijking met face-to-face overdracht.

In de link wordt geschreven van onderzoeken met bacteriën, terwijl het hier gaat/ging over virussen.

In de voetnoot wordt nog wel een interpleatie gemaakt met het Coronavirus, maar daar zijn, in het geval van bankbiletten, geen onderzoeken gedaan.

Verder wordt gezegd dat zelfs besmetting via bankbiljetten, ver onder dat van persoonlijk contact met een persoon ligt.

In dat kader is de opmerking van @Night relevant:

Je kunt het het zakje ook twee weken ‘in quarantaine’ doen. Dat weet je zeker dat het geld geen virus meer bevat ?

Hoe een simpele vraag mensen al dagen kan bezig houden.

Snap je nu hoe lastig besluitvorming om het Corona-virus heen is?

Denk daar maar eens aan als er weer commentaar wordt gegeven op de bestuurders van ons landje. . :wink:

<p class="cite">KarelWillem op 17 augustus 2020 om 18:14</p> Hoe een simpele vraag mensen al dagen kan bezig houden.

Snap je nu hoe lastig besluitvorming om het Corona-virus heen is?

Zeker als je bedenkt dat ze bij MacFreak deze discussie met gemak weken of zelfs maanden levend zouden houden. ?

Kwadraatje op 17 augustus 2020 om 19:48 Zeker als je bedenkt dat ze bij MacFreak deze discussie met gemak weken of zelfs maanden levend zouden houden. ?
Maar daar hebben ze dan ook geen 'Kwadraatje'.

Niet meer, nee. ?

En dan ga je als oud gebruiker van dat forum, die er om welke reden dan ook niet meer komt, katten erover op een ander forum?!

Stoer hoor.

Ik mis een persoon in de hele discussie: @ramon-hoeks

Totdat deze eens reageert, zullen we het maar even laten rusten.
(want dit topic dreigt te verzanden is een oeverloze discussie, die niets bijdraagt aan antwoorden op de oorspronkelijke vraag)