ik krijg in safari de laatste tijd na het aangeven dat ik via ideal wil betalen met ING een nieuwe pagina met een foutmelding: “Oeps er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw via de aanbieder”
Vervolgens probeer ik dat een paar keer maar de foutmelding blijft. Als ik het daarna via een andere browser (brave) doe werkt het prima. Wat zou dan kunnen zijn? iets met een certificaat ?
ik hoor graag…
jash
En hoe lang speelt zich dit probleem al af of is het veel meer, ik probeer 5 keer achter elkaar in Safari en dat lukt niet, toen nam ik een andere browser en deed ie het wel?
Als dat het geval is dan is het gewoon een storing aan hun kant. Lijkt mij ook sterk want iDEAL doet niets aan jouw kant, alles wordt geregeld op de servers van de aanbieder.
Hoi Shmoo
ik had het net voor de kerst bij een webshop en daarstraks weer ook bij een (Nederlandse) webshop. Zelfs na 5-10 keer proberen hetzelfde resultaat. toen brave opgestart zelfde webshop nieuwe bestelling aangemaakt en betalen via ideal en ing , zonder problemen qr code in beeld (inlogscherm) en betalen, in 1 keer dus.Dit is hetzelfde als ik net voor de kerst had en gedaan heb.
Ik snap het ook niet echt, vandaar mijn vraag hier…
met Safari kun je best zo hier en daar problemen hebben.
en dat komt waarschijnlijk omdat die sites niet helemaal goed met Safari overweg kunnen.
in het Ontwikkel-menu kies ik bij credit-card betaling vaak een andere agent.
anders ben je niet zeker dat het goed gaat.
Zal vast door de drukte komen deze dagen.
iDeal of dit soort betaalsystemen werken namelijk totaal niet op basis van phishing naar client-gegevens.
we zullen zien…
Vaak helpt het ook wel eens om een paar keer achter elkaar de cache te legen voordat je aan de slag gaat in iDeal (cmd-option-E).
Heb hetzelfde probleem met Safari en via Ideal betalen en niet alleen bij ING maar ook bij ABN-AMRO. Met Firefox en Chrome geen enkel probleem.
Verwijderen van de adblokker helpt niet. Nu de cache dus maar eens geleegd en even afwachten tot de volgende betaling via Ideal.
Hoi Nolleos
Bedankt voor de bevestiging van de issue. Ik zal die cache ook ff legen en kijken of het helpt.
Wil je het laten weten of dat bij jou geholpen heeft ?
Thx
Hier ook problemen met iDeal en safari, heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt.
Morgen maar eens. Een andere browser installeren.
Ik denk dat de drukte op de webshops wel een beetje voorbij is… kennelijk ligt het dan dus aan iets anders…
pvtje : wel gelukt via de andere webbrowser ?
Zelfde probleem hier met de nieuwe ING betaal site en Safari. In Chrome werkt het feilloos.
Safari en Rabobank werkt wel probleemloos, dus ik denk toch iets tussen de ING Site en Safari.
@jash Met andere browsers geen enkel probleem, maar Safari nog niet geprobeerd na het legen van de cache. Nog geen geld uitgegeven richting webshops dit nieuwe jaar.
Dit probleem wordt veroorzaakt door een nieuwe instelling in Safari welke je uit moet zetten.
Safari - Preferences - Privacy - Website tracking: prevent cross-site tracking.
Dat zou kunnen maar als dat het geval is dan zou dit een extreem slechte implementatie zijn.
Dat zijn we de laatste tijd wel gewend. Maar het hoeft niet persé aan Apple te liggen; ook de banken laten hierin nog wel eens een steekje vallen.
Ik hoop dat TS nog in de gelegenheid is om deze suggestie te testen.
KeG, bedankt voor de tip. Ik ga dit zeker proberen. Nu ff wachten op de eerste gelegenheid om het te testen.
Ik laat het in elk geval weten.
Instelling gedaan zoal KeG aangaf en net een betaling gedaan bij een webshop met ing en dat ging goed.
Ik heb het nog niet geprobeerd bij de webshop waar ik het nog van weet dat het een probleem was, maar dit werkte in elk geval…(y)
Zoals verwacht
En waarom heb ik er dan geen last van (en waarschijnlijk met mij duizenden anderen)?
Sterker nog ik zou het met liefde dit probleem willen hebben, als dat de online aankopen hier in huis een beetje kan temperen.