beter cd/dvd branden ?

ik werk met toast titanium

maar ik ben niet altijd heel tevreden, als ik een dvd brand heb ik soms
problemen met het openen van de dvd ,of dat het een tijdje duurd…
dat is wel vervelend, dus gebruikt/kent iemand een degelijker
programma om mij gegevens weg te schrijven ?

Toast is volgens mij niet de boosdoener. Eerder een knakenbrander of goedkope schijven.

PS: even uitleg voor België: knaken zijn oude nederlandse munten en als voorvoegsel duidt dit op erg goedkoop :smiley:

ik werk al lang met Toast (nu 6.1) werkt prima ! ik brand al DVD's sinds 2001 (toen ze nog duur waren ...) en CD's nog veel langer de ENIGE schijf die tot nog toe onleesbaar is geworden is een CD-RW wat doe ik: goede branders (Pioneer/Nec), Goede schijfjes : Maxell, Fuji, Verbatim lage brandsnelheid

opmerking: heb ook wel “goedkope” schijfjes gebruikt zoals Princo, Optodisk en tot nog toe geen enkele mislukking of onleesbare

ja das wel heel gek want mijn "knaken"brander is zowat gloednieuw en mijn "knaken"dvd zijn van verbatim ofwel TDK dus dan zal het wel men "knaken"brander zijn ???

(altijd leuk om nieuwe hollandse woorden te kennen :wink: )

[quote:1d93d9253f="DEADbydesign"]ja das wel heel gek want mijn "knaken"brander is zowat gloednieuw[/quote:1d93d9253f] De vraag was daarom ook niet of het een nieuwe of oude brander was, maar of het een goede of goedkope brander was... dat maakt het verschil.