Beter 'voorvertoning' programma en WMP programma.

Is er een beter (freeware) programma. Ik ken het programma 'color booster' alleen kost dat super veel geld....

het programma moet snel foto’s in kunnen laden (mapje erin slepen en klaar) verder meerdere foto’s tegelijk kunnen draaien.

Ook ben ik nog op zoek naaar een betere variant voor windows media player want deze is echt slecht gemaakt… en happert vaak. Het moet wel WMV files af kunnen spelen maar misschien met behulp van een plugin oid…

als iemand een idee heeft laat het weten…

Alvast bedankt,

Randy

VLC voor je videobestanden, en met Preview kan je ook een heel mapje openen hoor (!)

Je krijgt dan een balk aan de zijkant met al je foto’s er in, waar je met je pijltjestoetsen makkelijk doorheen gaat.

Er is echter een beter programma, maar de naam is me even ontschoten…

Kijk ook eens naar Graphic Converter!

[quote:704de85806="Bob Ross"]VLC voor je videobestanden, en met Preview kan je ook een heel mapje openen hoor (!)

Je krijgt dan een balk aan de zijkant met al je foto’s er in, waar je met je pijltjestoetsen makkelijk doorheen gaat.

Er is echter een beter programma, maar de naam is me even ontschoten…[/quote:704de85806]

jah maar als je 2000 foto’s in moet laden van 10 tot 40 mb per foto schiet het niet op met voorvertoning…

Dat zal dan met geen enkel programma opschieten... :|

Voormalig windows PC gebruikers zijn verwend met het freeware programma "irfanview". Het lijkt erop dat er voor de mac nog niet iets is wat daarbij in de buurt komt. Ik gebruik nu af en toe "CocoviewX" vooral om dat eens uit te proberen. Het ziet er aardig uit, maar het voelt vrij traag aan.

Irfanview is zo goed dat ik het nog regelmatig aanspreek via Windows op een Virtual PC (VPC 7). Dat gaat nog behoorlijk snel, het doet qua snelheid nauwelijks onder voor “voorvertoning” of “preview” onder OSX. :?

Het doet een beetje vreemd aan om juist voor het manipuleren van foto’s nog een windows-programma te gebruiken op een mac. Maar voorlopig weet ik (binnen het budget) even niets beters, en het werkt zo best goed.

[quote:4587330a3f="unSOUND"]Dat zal dan met geen enkel programma opschieten... :|[/quote:4587330a3f]

Color Booster heeft behoorlijk wat in huis hoor… alleen moet je een specialle USB stick voor hebben :frowning: en is geen freeware…