Beveiligde AAC (iTMS) naar MP3 converteren...

Wat wordt bedoeld met "beveiligde AAC" die je aanschaft in de Music Store?

Ik heb zojuist voor het eerst wat muziek aangeschaft in de iTunes Music Store en zag dat deze als “beveilgde AAC” binnenkwam. Ik wil er echter ook een MP3 van maken. In eerste instantie stond iTunes me dat niet toe…

Nadat ik die gloednieuwe beveiligde AAC files op een CDtje had gebrand en wederom geïmporteerd in de bibliotheek van iTunes lukte het (ogenschijnlijk) wél. Althans, ik zie toch écht dat er nu MP3tjes van gemaakt zijn…

Vraag 1). Betekent dit dat het me niets vermoedend toch gelukt is om van “beveilgde AAC” een MP3 te maken, of zie ik het verkeerd?
Vraag 2). Betekent dit dat weg openligt om ermee een werkende MP3-CD te branden?

Thxs.
Pombal12

Het is bekend dat je die beveiliging via dat omweggetje in feite kunt verwijderen. De reden dat men (dus ook de platenmaatschappijen) hier iets minder moeite mee hebben, is misschien dat de kwaliteit door die vertaalslagen iets terugloopt.

Steve Jobs: “Piracy is not a technological issue. It’s a behavior issue… all the encryption schemes that have been developed can also be broken.”

Dus 1) Je hebt niks nieuws ontdekt, dit was bekend vanaf het begin; 2) Ja, dat kan.

Als je die DRM op meer directe manier zou willen verwijderen, zijn er op het internet misschien best wel methodes te vinden. Vroeger kon 't via im- en exporteren in iMovie, en schijnbaar ook via Toast. Ik geloof dat nieuwere versies van iMovie dit niet meer toestaan.