Beveiligde bestanden onbeveiligd maken

Oi, Ik zit met een vreemd probleem. Ik wil een map met windows files verwijderen van mijn bureaublad, maar deze zijn allemaal beveiligd. Is er een manier om al die bestanden in 1 keer onbeveiligd te maken. Het gaat om 289 files, handmatig is dus geen oplossing. Hoe los ik dit op?

Windows files?

Je kunt alle bestanden selecteren, dan toon info met de [b:0307fb91a5]optietoets ingedrukt[/b:0307fb91a5], vervolgens beveiliging uitvinken.

aha ok, bedankt!

[quote:7a2dc8ccd3="Oppie"]Windows files?

Je kunt alle bestanden selecteren, dan toon info met de [b:7a2dc8ccd3]optietoets ingedrukt[/b:7a2dc8ccd3], vervolgens beveiliging uitvinken.[/quote:7a2dc8ccd3]

Is die optietoest verplicht? Je kan toch ook gewoon op ‘info’ en dan de beveiliging uitvinken? Of heeft dit dan weer te maken met de Windows files?

Mvg,

de optietoets dient om meerdere bestanden tegelijk te groeperen en in 1 info panel te weergeven. Anders opende hij 300 aparte venstertjes met de info van elk bestand.

Het heeft alvast geholpen.

Ok, veel plezier met je onbeveiligde files! Mvg,

Dat hadden ze eigenlijk moeten omdraaien. Standaard gegroepeerd, en optie voor losse vensters :sealed:

optiotn en info.....

Damn… ze hebben ook overal aan gedacht bij Apple… Bedankt voor de tip, heb het eigenlijk al een paar keer nodig gehad…

In 10.1 en 10.2 (of zo) was het idd andersom. Ach, Apple moet ook keuzes maken...

Je kunt het mooi zien als je in de Finder een paar bestanden selecteert, en dan het menu ‘Archief’ uitrolt en zo laat.
Zie hoe het commando ‘Toon info’ veranderd als je option toets indrukt…

Heb hier een hardnekkig probleem .
Heb een aantal bestanden op mijn HDD staan die ik niet geopend kan krijgen.
heb dit nooit eerder gehad.
heb de mac al diverse keren schoon geïnstalleerd en ook als ik er een nieuwe opslag insteek komen deze bestanden direct op deze opslag te staan.Lijkt wel een of andere hack.
Heb al de tip gevolgd om met shift,command,punt de bestanden onzichtbaar te maken maar iedere keer als ik de opslag open staan ze er weer.
Heeft iemand een oplossing

Scheelt het niet als je de beheerdersopties aanzet? dit zodat je gewoon alle rechten hebt ook de beveiligde of verborgen bestanden in te zien?

kijk es of er iets aan de hand is met Malwarebytes:

https://nl.malwarebytes.com/mac/

Waar staan die files, en hoe heten ze? Misschien zijn het gewoon Systeem files?

Files staan op de opstart schijf.
Tevens verschijnen ze ook op enig andere opslag schijven als ik die aan de iMac koppel.

Malwarebytes ??

Heb daarop gescand maar niets gevonden.

dan kun je Etrecheck laten draaien.
plaats het gehele rapport hier, dan kan er naar gekeken worden.

https://etrecheck.com

[quote=frank e url=https://www.onemorething.nl/community/topic/beveiligde-bestanden-onbeveiligd-maken/#post-3065370 time=1496151430]Files staan op de opstart schijf.
Tevens verschijnen ze ook op enig andere opslag schijven als ik die aan de iMac koppel.
[/quote]

Ik bedoelde eigenlijk in welke map(pen)? En wat zijn de namen, dat valt niet te ontcijferen op je screenshot.

Een duidelijkere screenshot met de namen zou inderdaad behulpzaam zijn…