Beveiligde bestanden wissen op server

Hoe wis ik een beveilgd bestand van de server? Vroeger (OS9) kon je zonder problemen met de alt-toets beveiligde bestanden wissen, vanaf mijn OSX (10.3.4) werkstation, lukt dit niet meer. Alleen direct op de server lukt het me nog om met de alt-toets deze bestanden te wissen.

Misschien kan je wat meer info geven. Waar draait de server op? Hoe log je in (samba, afp)?

Je kan anders via de terminal en ssh inloggen op de server (als je sysadmin bent en ssh draait op de server, bij samengebruik heet dat bij mij ‘extern inloggen’) en deleten waar je zin in hebt.

Mss inloggen als root, dan heb je alle rechten en zou je de beveiligde gewoon kunnen wissen, maar als je uit de prullenbak iets beveiligd wilt wissen moet je op alt en "Leeg prullenbak" klikken. Mss kan je de bestanden dé-beveiligen?

[quote:900b820c03="Jello"]Mss inloggen als root, dan heb je alle rechten en zou je de beveiligde gewoon kunnen wissen, maar als je uit de prullenbak iets beveiligd wilt wissen moet je op alt en "Leeg prullenbak" klikken. Mss kan je de bestanden dé-beveiligen?[/quote:900b820c03]

Op de oude OS (9) server lukte dit wel, met de alt-toets. Met de nieuwe (OSX) dus niet. dé-beveiligen is niet altijd even eenvoudig, je moet de bestanden dan handmatig gaan opzoeken op de server. Ik heb nog geprobeerd om met “zoeken” of je hier beveiligde bestanden mee kan vinden, maar helaas.
Het gaat hier wel om ong. 500.000 bestanden waarvan er hier en daar beveiligde tussen zitten.

nemen de enkele bestanden veel MB in beslag, zonee, laat ze dan staan, hé ...

Kijk nog eens goed naar de post van Waterman.....

Hoe verbindt je met je server…?
Kun je via ssh in je server…?