Beveiligde CD importeren in iTunes

Hallo, Voor m'n verjaardag heb ik een CD gekregen, maar ik heb al m'n muziek op de HD staan en itunes speelde tot nu toe altijd alles braaf af. Maar deze -beveiligde- CD wil itunes niet importeren (zelfs niet afspelen). Is daar een truuk voor??

f.y.i. ik heb gezocht op t forum, maar (nog) niks gevonden…

HELP!!

Ik weet niet of het werkt, maar je kunt eens proberen de liedjes van de cd naar een map te slepen en ze gewoon in iTunes te zetten.

ja, die poging heb ik gedaan, maar ook daar trapt de CD niet in :?

alles over de huidige cd beveiligingen vind je op [url]http://www.cdlogo.nl/[/url]

maar ik moet zeggen dat sinds ik Panther heb draaien ik zonder enig probleem elk cd beveiligings systeem heb kunnen omzeilen…

CD terugbrengen naar de winkel en een andere uitzoeken. Dit soort gedrag moet je niet accepteren. Je hebt nl. het recht om voor jezelf een kopie te maken.

Van alles voor de dhz-brander:

http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?s=312bfecd870951cff81aac9818c7bd51&threadid=46159

Bepaalde beveiligingen kun je voor de gek houden met een zwart streepje of een klein stripje "post-it" op de CD. In de Duitse c'T heeft er eens een artikel over gestaan. Worked for me...

Heb je toevallig Toast? Want daarmee kan je volgens mij ook de cd rippen naar je HD. Gewoon met "cd-copy" dacht ik.

Ten eerste wil ik kwijt het helemaal met MacPro eens te zijn. Terug brengen om te laten zien dat het eigenlijk niet kan. Maar misschien is dat moeilijk met een cadeau...

Ik heb gehoord dat je de CD wel kunt afspelen in iTunes als je het net een heel klein stukje na het begin van de CD laat beginnen met spelen en ik heb ook gehoord dat als je een kopie maakt van de CD in Toast, deze geen beveilig meer heeft.

Mocht dat laatste lukken: maak dan zoveel CD’s als je kunt en geef hem aan al je vrienden. Ik snap dat er veel gekopiëerd wordt maar de grote platenbazen hebben al geld genoeg. Laat ze eens wat meer aan beginnende bandjes en muzikanten geven.

Ik heb geneen gekopiëerde CD en ik draai alles via mijn Mac. Totaal een kleine 60 Gig. Ik weet niet hoeveel CD’s dat zijn maar iemand die wil tellen mag best langs komen :stuck_out_tongue: Omdat ik met iTunes mijn muziek optimaal kan selecteren en beheren is dat gewoon de manier dat ik er naar luister. Door zo’n beveiliging wordt mij die manier ontnomen en daar baal ik van…

Suc6 met de kopie, enne, laat je ook nog ff weten of het gelukt is (en hoe)?

[quote:e11ed0df77="janvanes"]Bepaalde beveiligingen kun je voor de gek houden met een zwart streepje of een klein stripje "post-it" op de CD. In de Duitse c'T heeft er eens een artikel over gestaan. Worked for me...[/quote:e11ed0df77]

Mijn Shakira CD zit ook een grote stift-streep op de buitenste rand…
Works for me :slight_smile:

De cd op je bureaublad dubbelklikken en audiobestanden naar desktop of een map slepen. Dan worden ze vanzelf omgezet in AIFF-bestanden waar je vervolgens alles mee kunt doen! Dus importeren in iTunes, omzetten in AAC of MP3 en branden... Toast wil ook nog wel eens de beveiliging omzeilen, maar niet altijd en dan loopt de boel behoorlijk vast!

EN de toast optie EN gewoon de files naar het bureublad slepen werkt niet. De nummers worden wel herkent als file, maar kunnen gewoon weg niet gelezen worden. Ondertussen is het me wel gelukt, maar dat was vrij omslachtig; Heb namelijk eerst een copy gemaakt met behulp van een gewone CD-speler en een audio-CD-rercorder. Deze copy luste itunes gelukkig wel. Dus nu kan ik weer lekker op m'n maccie naar m'n favoriete muziek luisteren :)

Als er nog een gouden tip komt, ga ik die zeker wel proberen, want ik hoop nogsteeds dat het ook anders kan…

Bedankt voor de hulp!!
Groeten.

Om welke cd gaat het eigenlijk? Ik ben daar nieuwsgierig naar omdat je op de cdlogo site op titel en/of artiest kunt opzoeken om welke beveiliging het gaat, en ik wil wel eens weten welk slot blijkbaar niet te kraken valt. Tot nog toe is het mij altijd gelukt...

Op het nieuwe album van Air die ik zaterdag kocht zit ook zo'n beveiliging. Op de cd staan dan apps voor mac en win om ze af te spelen.

Maar iTunes importeerde hem gewoon dus…

[quote:d81fec46e6=“hoesje van de cd”] This disc is copy protected. You may encounter difficulties playing it on some equipment. ie: [b:d81fec46e6]cdplayers.[/b:d81fec46e6][/quote:d81fec46e6]
:?

het gaat om Red Hot Chili Peppers - greatest hits (de dvd die er bij zit doet het gelukkig wel gewoon)

[quote:7a9b812b3a="tiny"]Ik heb geneen gekopiëerde CD en ik draai alles via mijn Mac. Totaal een kleine 60 Gig. Ik weet niet hoeveel CD's dat zijn maar iemand die wil tellen mag best langs komen :P [/quote:7a9b812b3a]

Even een off topic tip; maak een slimme afspeellijst met alle liedjes die als track nummer “1” hebben.
Dan staat er onderin meteen hoeveel albums je hebt.

Ik kon Jackpot van Chingy, die beveilligd is en met windows en mac player komt, gewoon kopieren met de finder. Als iTunes draait wordt er een volume met aiff bestanden gemount op je desktop en die bestanden kun je gewoon kopieren. Ik weet niet in welke versies van OSX dit werkt, wel in 10.3

Ik kon niet gewoon met itunes afspelen of importeren trouwens.

[quote:585895d08b="appie3600"]het gaat om Red Hot Chili Peppers - greatest hits (de dvd die er bij zit doet het gelukkig wel gewoon)[/quote:585895d08b]

Okee Appie, de cd van de Peppers is volgens cdlogo.nl beveiligd met Cactus Data Shield 200 5.0, dus ik ik heb er ff een opgezocht die datzelfde slot heeft (Terry Hall & Mushtaq, The Hour of Two Lights). En dit is de truuk: de cd verschijnt gewoon op je bureaublad. Dubbelklik 'm en je ziet alle nummers als bestandjes staan. Open nu Toast (6.03 in mijn geval) en klik op de ‘audio’ tab. Selecteer nu alle nummers van de geopende cd en sleep ze naar Toast. daar verschijnen ze keurig in de volgorde van de cd, met de originele tussenpauzes. Geef nu onder het menu ‘file’ in Toast aan dat je de plaat als een disc image wilt saven en klik op ‘record’. Vertel waar je 'm wilt saven en de disc image, een exacte maar niet beveiligde ‘kopie’ van de cd, wordt naar je harde schijf geschreven. Als je dat bestand vervolgens dubbelklikt opent het zich in Toast. Je kunt nu een of meer of alle nummers selecteren en op ‘export’ klikken. Dan worden er keurig AIFF’jes van gemaakt op de door jou aangegeven lokatie, waar je er vervolgens alles mee kunt doen! Tis een omweggetje, maar moeilijk is anders… Succes!

Nog even een aanvulling, want het kan nog mooier. Als je zoals hiervoor beschreven een disc image hebt gemaakt, selecteer je in Toast de 'copy' tab en kies je links voor 'image file'. Dan klik je op 'select' en zoek je de image van je cd en klik je op 'open'. Vervolgens klik je op 'mount' en... er verschijnt een ceedeetje op je bureaublad. Dan start je iTunes en die virtuele cd blijkt door dat programma gewoon als een normale cd te worden gezien en behandeld. Kortom, je kunt 'm direct importeren. Veel simpeler kan het niet!

Nou ik ben bezig geweest met Toast 5.2 en in Jaguar. En inderdaad herkent ie de files wel. Maar zodra ze echt gelezen moeten worden (dus in dit geval bij het schrijven van de diskimage) gaat het mis. De software begint er vrolijk aan, en ik hoor de CD tekeer gaan, maar lukt dus niet (het progressie balkje blijft dus leeg).