Beveiligde cd's van DMX

Op mijn werk hebben we een abonnement bij DMX waardoor we elke maand de nieuwste nummers op cd krijgen met clubmixen enzo. Anyway, die wilde ik natuurlijk wel even kopieëren. Maar mooi niiet dus. Als ik de cd in een andere cd-speler afspeel dan die op het werk, hoor je een heel irritant alarmgeluidje om de 2 seconden.

Ik was benieuwd of er hier iemand is die succesvol deze muziek heeft weten te kopieëren…?

We zijn hier weer lekker illegaal bezig :?

In België wel ja, in Nederland niet...

Is het een audio CD of een data CD? Sony-spyware :P ?

Nee het is een gewonde audio-cd. iTunes ziet hem ook gewoon meteen, maar zoals ik al zei hoor je bij het afspelen dus dat alarm-geluidje...

Kun je de cd niet rippen in iTunes op een machine waar ie wel normaal doet? Krijg je dat alarmgeluid ook op een Mac?

Jup. Zover ik weet zijn de enigste cd-spelers waarop ie het doet die van DMX die speciaal worden aangeleverd aan grote bedrijven (ik werk in een kledingzaak) die dan een licensie aan kunnen vragen om die muziek te mogen draaien. Vraag me af wat die cd-speler heeft om dat geluid weg te kunnen nemen. Hij ziet er nieteens supernieuw en geavanceerd uit, is echt zo'n oud zwart 5-cd wisselaar ding...

Juist oude bakken spelen alles! Maar in dit geval is ie misschien gemod. Heeft natuurlijk ook geen digital-out.

Niet naar gekeken, maar hij is zo uit als de opening van de winkel, dat wil zeggen 8 jaar. Was dat er toen al? :P (Op van die simpele stereootjes dan)

Digitale uitgangen heb je een jaar of 10 zeker.

Het is trouwens DMX, zat teveel aan Apple te denken met me DMG zeker :P Dom...