beveiligign van appartement dmv digitale camera's en iSight?

Beste Macfreaks,

Ik heb de volgende vraag.
Wij hebben onlangs een appartement gekocht.
Deze willen wij beveiligen dmv camera’s.
Nu heb ik gelezzen in Mac World dat hiervoor programma’s zijn.
Nu wil ik weten of het mogelijk is om twee dingen te combineren.

1. ik wil op een mac verschillende camera’s aansluiten.
    een iSight camera, Sony hi8 camera met Ilink aansluiting en een usb Trust camera en een Sony sybber shot digitale camera met 2.1 mega pix.

2)Nu heb ik een Sony ericson T68i telefoon.
Is het mogelijk om de software van verschillende makkers te bedienden met mijn telefoon?
Soort gelijk als de clicker, waarmee je iTunes en meerder I-amps kan bedienden.??

Het moet dus zo worden dat als ik bij de deur van ons appartement ben de beveiliging uit geschakeld wordt.
En dat ik het aan kan zetten indien we weg gaan.

Zo het mogelijk zijn wat ik me aan een paar dagen af vraag??
Ik ben niet zo ver dat ik scripts kan maken.
Dus bijdeze de vraag is er iemand die mij kan helpen bij het uit werken van mijn beveiliging???
Indien het werkende is publiekelijk aan te bieden voor andere. (shareware)!!!

groetjes joost

[url=http://bensoftware.com/ss/overview/index.html]Securityspy[/url] kan volgens mij heel goed dienst doen voor je. Op bovenstaande link is de volledig uitleg + een demo te downloaden waarmee je kan experimenteren. Je GSM-vraag is hiermee niet beantwoord, maar er is een e-mail notificatie mogelijk. Misschien dat script-kenners dit kunnen "vervormen" naar GSM-gebruik? Gr,

Bart

dank u voor uw snelle reactie.

ik wacht gretig op meerdere reactie.

joost

Ik zou voor de beveiliging nooit je mac gebruiken. Leuk dat het kan, maar je moet je mac dag en nacht aan laten staan. Bovendien lijkt me de kans meer dan levensgroot dat de inbrekers (nietsvermoedend) ook de opmnames van zichzelf meenemen als ze na de TV, DVD en stereo ook je mac inladen. Er is makkelijker/goedkoper/beter met een paar beweginssensoren en een handzaam kastje bij de deur een beveiliging te bouwen.

hallo,

ik wil dan ook dat de opnamens op mijn mac account komt.

m v g

Je kunt een hoop info vinden als je even Googled op : X10 Mac home automation

Er heeft ook een uitgebreid artikel gestaan op (geloof ik) macworld.com

klopt als een bus. daar kwam ik ook op het idee.

m v g joost