beveiliging p[artitie

ik heb mijn hd gesplitst in 4 partities.

kan ik nou ook een partitie beveiligen door een wachtwoord?

ik heb op een partitie bedrijfsgegevens staan die een ander niet hoeft te lezen (boekhouding/brieven)

:finderoud:

Volgens mij kan je niet alleen een partitie met een wachtwoord beveiligen.

Je kan ook op die ‘zakelijke’ partitie met Schijfkopie een schijfkopiebestand van een map kunnen maken met de AES-128 codering aan (onthoud wachtwoord wel uitzetten!).
Daarna kun je alvorens je gaat werken deze mounten en unmounten…

[i:1d44ad1384]edit:[/i:1d44ad1384]
Anders een beetje zoeken op encryption tools op VersionTracker.com

Hier heb ik al een tooltje voor je…

ik kan evt alle bestanden in een map plaatsen.

maar kan ik de map dan wel beveiligen?

arno :finderoud:

Gewoon dat doen wat Remier aangaf en zo een Schijfkopie maken. Daarna daar je bestanden opgooien en als je zeker weet dat ze er opstaan, dan kun je de originele bestanden shredden. Niet gewoon in de prullenmand, want dan zijn ze nog terug te halen, maar echt shredden met een programmaatje.

[quote:8f2b3fd9f8="stoef"]ik kan evt alle bestanden in een map plaatsen.

maar kan ik de map dan wel beveiligen?

arno :finderoud:[/quote:8f2b3fd9f8]

Ja, met Hulpprogramma’s > Schijfkopie

Daarin kies je voor:

1. Nieuw > Schijfkopie van map of volume

2. Kies dan die zakelijk map waarin AL je documenten staan

3. Geef ‘het’ een naam

4. Structuur: Compressie

5. Codering: AES-128 (aanbevolen)

6. Bewaar hem op die zakelijk partitie

7. Geef 2x je wachtwoord in
    8 ) VINK "Onthoud wachtwoord (voeg toe aan sleutelhanger) AF!!! (ander vult OSX het automatisch voor de dief in gne gne :wink:

8. Nu kun je die <naam>.dmg ‘mounten’ door erop te dubbelklikken, er verschijnt weer een wachtwoordscherm, vul het wachtwoord van stap 7 in, en KLIK NOOIT “Onthoud wachtwo…” aan!

9. Er verschijnt een soort disketteicoon op je desktop, van uit die “map” kan je al je zakelijke dingen doen

10. Als je klaar bent met werken, moet je hem weer ‘unmounten’ door met je rechtermuis “Verwijder media te klikken” of te slepen naar de prullenbak

Suc6!