Beveiligingscamera's -> Wat is handig?

Ik denk er over, een paar beveiligingscamera's te kopen en die aan een - speciaal hiervoor opgezette - G3 Mac te hangen. Ik begrijp dat het goed te doen moet zijn om softwarematig alleen de bewegende beelden op te nemen en dat de beeldkwaliteit behoorlijk goed kan zijn.

Zo is er http://www.bensoftware.com/ss/ security spy waarmee je beelden van camera’s die op je Mac zijn aangesloten kan opnemen, naargelang er iets beweegt, zelfs in een bepaald gebied van het beeld. Ook kun je er op afstand via internet live je beelden mee bekijken.

Je kan relatief goedkope, analoge camera’s op je mac aansluiten of kiezen voor netwerkcamera’s (waar vaak al software bij zit).

Mijn vraag is: ‘Wat heb jij geprobeerd?’ en ‘Werkt het zoals je verwachtte?’ of zou je het nu anders doen?

:( wat valt er te bespieden of bewaken dan?

IK gebruik voor zo'n opzet op dit moment een afgedankte (dat zijn ze eigenlijk al in de winkel...) PC met het programma active webcam. Hiermee kan ik tot 30 webcams aansluiten en bedienen, zelfs remote.

ik heb er op dit moment 6 aanhangen en dat zijn gewoon hele simpele logitech cams. Ik wil binnen afzienbare tijd wel naar de Mac variant (Imac G3). Met een usb hub kun je dan de diverse cams laten draaien. Wel zit ik te denken aan de draaloze oplossing. Zo ben je minder afhankelijk van de lengte van je snoeren etc.

Het is naar mijn weten de meest goedkope en handige oplossing voor een simpel maar doeltreffend beveiligingssysteem

Toevallig loop ik ook met dit idee om een oude USB webcam wat nieuw leven in te blazen. Ik zat zelf te denken in een combinatie met een X10 bewegingsmelder, maar heb nog niet echt gezocht. Ben benieuwd naar mogelijke oplossingen.

@viv: Ik heb niet meer in huis dan de gemiddelde NL'er. Maar ik heb wel een eigen huis sinds kort en als er iemand bij je probeert in te breken, wil je weten hoe die er uit ziet. Toch is het belangrijkste argument voor mij: Het technische avontuur dat dat allemaal kan op redelijk eenvoudige hardware.

@maxout: Die 6 webcams die je aan die PC hebt hangen, is dat ook allemaal USB? Zit dat elkaar niet in de weg -> ik bedoel: Kan een doorsnee PC zoveel USB dataverkeer aan?

En hoe hoog is de resolutie van die webcams? Als je er alleen bij ‘close-up’ met veel licht iemand op kan herkennen heeft het minder zin namelijk…

okee leuk onderwerp... Ik ben kort geleden bezig geweest om dit draadloos op te lossen. Onze cabrio is gestolen en nu in de nieuwe (lees andere) wilde ik een draadloze camera inbouwen die een singnaal door zou geven aan de computer.

Ik dacht aan dit:
http://www.spycam4u.com/?source=googleAds

in combinatie met dit:
http://www.miglia.com/products/video/alchemytv/index.html

Maar wegens tijdgebrek ben ik er eigenlijk nog niet aan toe gekomen om het ook daadwerkelijk te proberen.

Succes

Leuk bedacht, maar als ze je cabrio weer jatten, is hij toch binnen een minuut buiten bereik?? Dan kun je beter een track-and-trace systeem nemen, zoals dat bij vrachtwagens en dure auto's al gebruikt wordt om via gps/gsm de auto te volgen / terug te vinden als dat nodig is.